"Alates 19. juulist, mil Riiga lennujaam esitas rohkem kui 2,5 miljoni lati suuruse nõude airBalticu vastu, ei ole lennufirma teinud ühtki makset ja võlg on kasvanud 3,4 miljoni latini (77,3 miljonit krooni)," selgitas lennujaama juhatuse liige Janis Kuzulis Delfile.

airBalticu asepresident Janis Vanags on varem öelnud, et nad näevad kohtuasja kui lennujaama poolset vasturünnakut selle eest, et lennufirma kaebas lennujaama konkurentsunõukokku selle eest, et Ryanair maksab vähem makse.

"airBaltic on tekitanud suure võla kehtiva lepingu järgi airBalticu ja Riia lennujaama vahel ja lennujaam praktiseerib oma seaduslikku õigust saada raha airBalticule osutatud teenuste eest," ütles Kuzulis.

airBalticu poolne vasturünnaku väide on lennujaama hinnangul tühine.

"Kõikidele Riia lennujaamas olevatele lennufirmadele kehtivad ühesugused maksud, mis hakkasid kehtima 1. novembrist 2009 ja arvutused näitavad, et Riia lennujaam on Euroopa pealinnades asuvaist lennujaamadest sõbralikem kui asi puudutab makse," ütles Kuzulis.

Ta lisas, et tariifid on meelitanud selle aasta esimeses pooles lennujaama ka viis uut lennufirmat - Belavia (Valgevene), Tarom (Rumeenia), AeroSvit (Ukraina) ja Ida-Euroopa lennufirma Wizz Air juba tegutsevad. 16. augustil hakkab tegutsema ka vene lennufirma UTair.

Kaspars Gerhards, Läti transpordiminister on käskinud ettevõtetel leida lahendus esmaspäevaks, 16. augustiks.