Läti välisminister ütles, et see idee oli vaid illusioon.

Pangandussidemed Läti ja peaasjalikult Venemaalt mitteresidentidest klientide vahel on toonud kaasa terve rea skandaale. Lisaks on Venemaa nafta ja söetransportijad eelistamas kodumaiseid terminale ning loobumas Läti raudtee teenustest.

Ärisidemed idanaabriga olid tegelikult soojad ajani, mil Läti ühines NATOga ning ärritas sellega Venemaad. Läti välisministri Edgars Rinkevicsi sõnul saabus pöördepunkt 2014. aastal, kui Venemaa annekteeris Krimmi.

„Peame loobuma illusioonist, et võime olla sillaks või millegi väravaks,“ ütles ta. „Viimased neli aastat on olnud kõigi jaoks äratus. Muidugi on ka neid, kellele pole reaalsus kohale jõudnud, kuid vaikselt hakkavad isegi värava- või sillakontseptsiooni pooldajad sellest aru saama.“

Läti majandusele pole arengud kohutavad. Kuigi 2017. aastal kukkus Läti finants- ja raudteeteenuste eksport kümne aasta madalaimale tasemele, on IT-teenuste müük välismaale rekordtasemele ja ka maanteetransport on edenenud.