"Praegu on fookus kahel küsimusel - esiteks ettevõtte restruktureerimiskava, mida valitsuskabinet arutas eelmisel neljapäeval, ettevõtte jätkab sellega tööd. See kava peab olema selline, mis tagab ettevõtte pikaajalise finantsilise jätkusuutlikkuse," kommenteeris Parts valitsuse pressikonverentsil.

Teine fookus on Partsi sõnul koostööl Euroopa Komisjoniga võimaliku riigiabi loa menetluse küsimuses. Riigiabi menetlus võib Partsi sõnul olla väga pikk. "Euroopa praktika näitab, et ka kuni kaks ja pool aastat."

"Olukord Estonian Airis on dünaamiline ja küllap me peame seda valitsuses arutama ka järgnevatel nädalatel," lisas Parts.

Vastades BNS-i küsimusele, et mis saab siis kui neljapäeval valitsuse poolt lennufirmale eraldatud 4,5 miljonit eurot otsa saab, vastas Parts, et edasine sõltub ettevõtte enda tegevusest ja restruktureerimise tulemustest.

"Ka lühiajalistest tulemustest. Lisaks sõltub kindlasti väga palju ka sellest, kui palju on reisijad ja kuidas piletimüük õnnestub, me anname aru, et see on üsna keeruline olukord. Me ei taha, et selline ebaselgus kaua kestaks, selguse saavutamine on valitsuse huvides nii kiiresti kui võimalik," märkis Parts.

"Me ei saa oma varjust ette joosta, me peame küpsetama parima variandi Eesti riigile," lisas ta.

Partsi sõnul on põhilised hoovad praegu ettevõtte käes, sest kui ettevõte suudab hästi majandada ning muutused on läbi viidud, siis sellest sõltuvad väga palju järgnevad otsused. "Kui on hea restruktureerimiskava, siis valitsusel on võimalik teatud samme astuda."

Ühe võimaliku hea pretsedendina tõi Parts selle, mida tegid detsembris Rootsi, Norra ja Taani parlament. "Nad ratifitseerisid laenugarantii viie kommertspanga laenule SAS-ile. Parlamentide kommentaar oli suhteliselt lühike - nad käitusid turuinvestori põhimõttel. Kui nad suudavad selle ära tõendada, siis on see igati legaalne," selgitas Parts.

Parts tõi oma vastuses välja ka Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase antud signaali, et Estonian Airi positiivne mõju Eesti majandusele on 320 miljonit eurot. "See on väga kõva transpordipoliitiline signaal."

Valitsus otsustas neljapäevasel istungil maksta AS-ile Estonian Air välja laenu viimane osamakse, mille suurus on 4 507 000 eurot. Tegemist on viimase osamaksega 8,3 miljoni suurusest laenust, mille valitsus otsustas eelmise aasta lõpus reservfondi vahenditest Estonian Airile eraldada, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.

Laenu esimene osamakse oli 793 000 eurot ning see maksti välja laenulepingu sõlmimise kuupäeval, teine, kolme miljoni euro suurune osamakse tehti 18. jaanuaril.

Riigid võivad anda riigiabi kahel viisil - üks on päästmisabi ja teine on restruktureerimisabi, kõnealune 8,3 miljonit on päästmisabi. Mõlema abi andmiseks peab riik saama loa Euroopa Komisjonilt.