„Eesti Hotellide ja Restoranide Liit, mis esindab väga paljusid Eesti majutus- ja toitlustusettevõtteid, on väga mures plaanitava maksumuudatuse pärast - uuringud näitavad, et majutusteenuse käibemaksumäära tõus annab Eesti turismile kõva hoobi," lausus Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu tegevjuht Raigo Triik. „Eesti Konjunktuuriinstituudi uuring „Majutusteenusele kehtestatud alandatud käibemaksumäära mõju turismisektori konkurentsivõimele ja jätkusuutlikkusele" toob selgelt välja, et plaanitav maksumuudatus ei too kaasa oodatud maksutulu kasvu - vastupidi. Majutusteenuse 20% käibemaksumäära korral tõuseksid hinnad 7% ja külastajate arv väheneks 6% ehk ligi 180 000 inimese võrra."

 „Kui see maksumuudatus peaks jõustuma, on selge, et ettevõtjatel enam investeeringuteks raha ei jää - ka planeeritud investeeringud võivad jääda tegemata ning see mõjub teenuse kvaliteedile kindlasti halvasti," sõnas Kubija hotelli juhatuse liige Aigar Pindmaa. „Aasta algus on andnud Eesti turismisektori heitlikkusest selge märgi, maksude tõstmine annaks ettevõtlusmotivatsioonile löögi. Kui majutusteenuse käibemaksu tõus jõustub, peame hakkama kindlasti mingil hetkel koondama või palkasid langetama. Sellest on kahju, sest tänaseks on just ka maa-ettevõtted saavutanud seisu, kus palgad on konkurentsivõimelised ja töötajad püsivad."

„Eesti turismiettevõtteid mõjutab väga tugevalt Venemaalt tulnud turistide arvu järsk langus - käibemaksumäära tõstmine praegu oleks paljudele ettevõtetele hukatuslik," sõnas Raigo Triik. „Kõige suurem negatiivne mõju oleks just Tallinnast väljaspool. Väiksemates maapiirkondades asuvate majutusasutuste täitumus ning kasumlikkus on olnud juba aastaid kesine, jaanuari statistika näitab, et just Tallinnast väljaspool on turismiturg oluliselt langenud. Eesti kaotab oma positsiooni turismiriigina ning seda tagasi võita on hoopis raskem. Seda enam, et paljudes Euroopa riikides on majutusasutustele kehtestatud alandatud käibemaksumäär ja ka näiteks Leedu alandas käibemaksumäära majutusteenusele alates selle aasta jaanuarist."

Raigo Triigi sõnul tooks plaanitav maksumuudatus kaasa laiaulatuslikke mõjusid. „On väga tõenäoline, et maksutõusu korral suureneks kas varimajandus või lõpetaks suur osa ettevõtteid suisa tegevuse,"  sõnas Raigo Triik. „Turismisektor on tihedalt seotud teiste majandusvaldkondadega, kõige suurem negatiivne kaasmõju oleks tõenäoliselt toitlustusele, jaekaubandusele ja transpordiettevõtetele. Kaudsemalt saaks mõjutatud ka näiteks kultuuriüritused ning teised teenindusharud - näiteks kas või autorent."