Eesti


Skandaalse maiguga märgi loojate arvates võiks uut sümboolikat peale kõigi Eestit tutvustavate trükiste ja muu sellise kasutada isegi politseiautodel, mis saaksid senise sini-valge värvikuue asemel vikerkaarevärvi täpilisteks. Samuti võiks hakata Eesti piiril välismaalaste passidesse lööma templeid sõbraliku märgiga “Welcome to Estonia”. Logo ja filmiprojekt maksid kokku 13 miljonit krooni.

Holland

Hollandi märk peaks ligi tõmbama nii äri- kui ka tavareisijaid. Logo sümboliseerib avatust, külalislahkust ja organiseeritust. Märk tehti kümme aastat tagasi, selle autoriks Ton Giesbergen firmast Taani Logodisain. Märgi eesmärk on Hollandit reklaamida kogu maailmas. Maksumus on salastatud.

Taani

Südamekujuline turismimärk sümboliseerib soojust, ühtekuuluvust ning positiivset ellusuhtumist. Esimest korda tuldi logoga välja 30 aastat tagasi, kes täpselt asjaga tegeles, enam ei mäletata. Kolm aastat tagasi viis disainiuuenduse läbi Skandinaavia Disaini Labor. Uuendusprotsess kestis poolteist kuud. Märki kasutatakse Taani turismiäri turgutamiseks. Märgi loomine läks maksma 10 000 eurot.

Slovakkia

Logo sümboliseerib liblikat. Pealtnäha tilluke loom võib tiibu sirutades oluliselt võimsamaks muuta – sama olevat Slovakkiaga. Väike riik, mis oma turismimagnetitega palju inimesi ligi tõmbab. Osaliselt on samast põhimõttest tuletatud ka riigi hüüdlause: Slovakkia – väike suur riik. Turismimärgi töötas välja PR-agentuur umbes kolme kuuga. Kasutusala: brošüürid, pressimapid, internet, bännerid jms. Ka selle märgi maksumus on n-ö salastatud.

Gröönimaa


Märgil on Gröönimaa lipust tuletatud horisondil kumav päikeseloojang. Logo kujundati paari nädalaga Taanis Nųrgaard Mikkelseni reklaamiagentuuris. Kasutatakse seal, kus parasjagu vaja: internetis, trükistel, ümbrikutel jne. Märk maksis umbes 40 000 krooni.

Soome


1992. aastal turunduse ja kommunikatsiooni edendamise märk sümboliseerib esmapilgul Soome lippu, kuid tähelepanelikumal vaatamisel tunneb ära ka kaks hüüumärki, mis tähendavad loomingulisust ning piirideta kujutlusvõimet. Logo arendus kestis pool aastat.
Kasutada saaks reklaammaterjalidel, trükistel, kõikvõimalike turismiga seotud sündmuste juures. Tulevikus on plaan antud sümbol turismivallast lahti kiskuda ning laiemalt kasutusele võtta. Maksumus on kurioosumina “aja vältel ununenud”.


Šveits


Punase värvi taga on riigi lipuvärv. Kuldsed kroonõied tähendavad naturaalsust ja looduslähedust. Korporatiivkultuuri agentuur arendas märgi välja poole aasta jooksul. Märki kasutatakse prinditud turismimaterjalidel ning internetis. Maksumus umbes 300 000 krooni.

* * *

Kommentaar

Welcome to Estonial pole viga midagi 

Jaakko Lehtonen, Soome Turismiarenduskeskuse direktor 

Mu isiklik arvamus on, et teie riigi märk Welcome to Estonia on väga innovatiivne. Tõsi, lausefraasi “tere tulemast” kasutavad oma brošüürides iseenesest ju paljud riigid. Olgugi et antud sõnapaar sellel juhul Eestiga ei seostu, on bränd kokkuvõttes siiski sümpaatne ja soe.
Mida rohkem ühte ja sama sõnumit potentsiaalsele turistile meelde tuletada, seda süsteemsemaks kujuneb reklaam ning konkreetsemaks muutub avaldus.
Tänapäevases konkurentsitihedas maailmas on tähelepanu köitmiseks just väikeriikide, sealhulgas Soome, puhul läbimõeldud turismisõnum eriti oluline.