Eelnõu algatajad soovivad seadust täiendada sättega, et olulise turujõuga ettevõtjast üldkasutatava telekommunikatsioonivõrgu operaatori sidumisteenuse tasud ei tohi sõltuda sõnumi tüübist.

Seni sätestab seadus, et olulise turujõuga ettevõtja sidumishind ei tohi sõltuda selle võrgu erisusest, millest kõne lähtub.

Eelnõu aautorid märgivad seletuskirjas, et Euroopa Liidu vastav regulatsiooni ei luba olulise turujõuga ettevõtjast üldkasutatava telekommunikatsioonivõrgu operaatoril rakendada erineva suurusega sidumisteenuse tasusid sama telekommunikatsioonivõrku läbivate sama tüüpi, kuid erinevat, näiteks kõne-, faksi- või internetisõnumit kandvate signaalide edastamiseks.

Kulukomponendid ja kulude baas on erinevat tüüpi sõnumit kandvate signaalide edastamisel samad, mistõttu kulupõhisusest tulenevalt ei saa need sidumisteenuse tasud omavahel erineda, selgitavad eelnõu autorid.

Sidumise näidislepingus ja AS-iga Uninet sõlmitud võrkude sidumise lepingus on olulise turujõuga ettevõtjast Eesti Telefon fikseerinud erinevad sidumishinnad internetikõnede ja tavakõnede jaoks.

Samuti soovivad eelnõu algatajad sätestada, et kui sideamet teeb sidumistingimuste muutmiseks olulise turujõuga ettevõtjale ettekirjutuse, kuulub ettekirjutus viivitamatule täitmisele ning selle vaidlustamine ei peata ettekirjutuse täitmist.

Telekommunikatsiooniseaduses kehtestatud sidumise vaidlustamise korda on vajalik täiendada, et vältida olukorda, kus sidumise vaidlust lahendavat sideameti ettekirjutust saab seda täitmata vaidlustada halduskohtus ning seega ettekirjutuse täitmisele asumist edasi lükata kuni kohtulahendini, märgivad eelnõu autorid.

Riigikogu majanduskomisjon hakkab eelnõud arutama tõenäoliselt jaanuri lõpus pärast seda, kuid eelnõu suhtes on seisukoha võtnud valitsus.