“Eelmise aasta tulemused on märgiks sellest, et Tallinna Sadam on suutnud Läänemerel oluliselt muutunud konkurentsisituatsioonis efektiivsust tõsta, makstes samal ajal riigile rekordilises mahus dividende ning tehes märkimisväärse investeeringu Eesti sadamate aastaringse navigeeritavuse tagamiseks,” kommenteeris AS-i Tallinna Sadam nõukogu esimees Neinar Seli.

Tallinna Sadam maksis mullu omanikule ehk Eesti riigile dividende summas 33,8 miljonit eurot, millele lisandub üheksa miljoni euro suurune tulumaksukulu.

Samuti tegi Tallinna Sadam mullu ühe läbi aegade suurima ühekordse investeeringu Eesti transpordisektorisse, soetades Eesti kui mereriigi strateegilistest huvidest lähtudes 50 miljoni euro eest jäälõhkuja Botnica.

Neinar Seli sõnul võib eelmise aasta majandusnäitajaid hinnates kinnitada, et Tallinna Sadama aastatepikkune läbimõeldud arendus- ja investeerimistegevus Muuga sadama kujundamisel kaubale lisandväärtust pakkuvaks Läänemere sõlmjaamaks on end selgelt õigustanud.

“Selle aasta alguses käivitus Eesti mahukaima logistikaprojektina konteineriliin Muuga ja Kaluga Mitsubishi koostetehase vahel,” märkis nõukogu esimees. “Samuti on maailma juhtivaid logistika- ja käitlusettevõtteid Katoen Natie alustanud Muugal oma logistikakeskuse rajamist, mille esimese etapi investeeringu maht on 30 miljonit eurot.”

Tallinna Sadama nõukogu esitab kinnitatud ning KPMG auditeeritud majandusaruande tutvumiseks üldkoosolekule, kes teeb valitsusele ettepaneku ettevõtte dividendimakse kinnitamiseks.

Tänavuses riigieelarves on Tallinna Sadama dividendimakseks planeeritud 40 miljonit eurot, millele lisandub tulumaks summas 10,6 miljonit eurot.

2013. aastaks prognoosib Tallinna Sadam tegevustulude 20-protsendilist kasvu 104 miljoni euroni, prognoositav puhaskasum on 38 miljonit eurot. Oodatav käideldava kaubamahu kasv on neli protsenti 30 miljoni tonnini ning sadamat läbivate reisijate arvu kasv viis protsenti 9,17 miljoni reisijani.