Kuigi ministeeriumi ja SLK läbirääkimised jätkuvad, ei ole siiski kindel, kas ja millistel tingimustel praamiühendus mandri ja saarte vahel toimuma hakkab, kirjutas Postimees.

Riik pakub laevafirmale praegustel tingimustel ehk piletihinna ja sõidugraafikuga jätkamisel aastast liinilepingut 75 miljoni kroonise dotatsiooniga. SLK soovib enne sõlmida ühisfirma lepingu, osaleda kavandatava riigihanke liinikonkursi tingimuste määramisel ning lisaks saada võimalusel ka 105 miljonit krooni dotatsiooni aastas.

SLK on juba ajakirjanduses hoiatanud, et kui lepingut ei õnnestu nädalaga sõlmida, siis võivad piletihinnad Saaremaale kallineda kaks korda ja Hiiumaale kolm korda ning sõidugraafik jääb hõredamaks.

Tõenäoliselt hüppeline hinnatõus siiski läbi ei lähe, sest konkurentsiametil on õigus monopoolse vedaja hindade põhjendatust kontrollida. “Hinnad peavad olema põhjendatud,” rõhutas majandusminister Andrus Ansip.

Riigi esindajad loodavad, et vaba turu ja piletite hinnatõusu korral tekib praamivedudes konkurents, mis hakkab piletihinda alla suruma. Hinnahüppe korral plaanib majandusministeerium vähemalt saarlastele ja hiidlastele hinnatõusu kompenseerida.