Vastavalt Tallinna Sadama ainuaktsionäri ehk Eesti riigi otsusele annab sadam oma tütarettevõttele TS Shipping ülesandeks viia koostöös majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga parvlaevade ostuks läbi riigihange, vahendab BNS.

Parvlaevad annab TS Shipping rendile ettevõtjale, kellega ministeerium sõlmib avaliku teenindamise lepingu alates 1. oktoobrist 2016 veoteenuse osutamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel.

Majandus- ja kommunikatsiooniminsiter Juhan Parts on varem öelnud, et riik tahab paika panna äriühingu, mis laevade haldamise funktsiooni võtab ja välja arendab, ning selleks võiks olla kas Tallinna Sadam või Eesti Loots.

"Kõik annavad endale aru, et see on palju mõistlikum, et laevad kuuluks riigile, ja riik sõltuvalt turu olukorrast leiab operaatori," on Parts varem öelnud. "Kõik tänased arvutused näitavad, et see tuleb riigile odavam."

Kuni 2016. aasta 1. oktoobrini opereerib Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel ärimees Vjatšeslav Leedole kuuluv Väinamere Liinid. Kehtiva lepingu järgi toetab riik praamiliiklust, mille alusel on riik põhimõtteliselt kohustatud kulude ja piletimüügi vahe Leedole kinni maksma.

Riik on viimase kaheksa aasta jooksul andnud praamiühenduse tarbeks rohkem kui 86,4 miljonit eurot, tuleval aastal saab ettevõtte 2014. aasta eelarve eelnõu kohaselt 15,2 miljonit eurot.

TS Shipping on Tallinna Sadam tütarettevõtte, mis osutab multifunktsionaalse laevaga Botnica jäämurdeteenust ja teeb veealuseid või -pealseid töid avamerel nafta ja gaasitööstusele.