Riikliku praamifirma juht tehnilisest äpardusest Regulal: ikka juhtub!

 (81)
Riikliku praamifirma juht tehnilisest äpardusest Regulal: ikka juhtub!
Parvlaev Regula autoteki laes võib näha, kuidas teatavaid kinnitustöid on tehtud hariliku laia toruteibiga.Foto: Priit Simson

Möödunud laupäeval ei olnud Heltermaa sadamast väljunud parvlaeval Regula võimalik ohutuskaalutlustel kasutada teist autotekki, mis vihastas sadamasse maha jäänud reisijaid, kuid Regula tulevase omaniku TS Laevade juhi Kaido Padari hinnangul pole see vahejuhtum eriline põhjus muretsemiseks.

Padar rääkis Ärilehele, et Regula vaadati enne ostulepingu sõlmimist väga põhjalikult üle. „Igal laeval on oma tehniline seisukord. Regula oli tehnilises seisukorra mõttes kõige parem variant, mis vajab kõige väiksemat investeeringut. Arusaadavalt peab reisijate turvalisus tulema ennekõike,“ ütles ta.

„Ma ei saa öelda, et mõne uue laevaga või Regulaga tulevikus mingeid apsakaid ei juhtuks. Mäletavasti oli ka Elroni uute rongidega probleeme, et ei tulnud uks lahti või muud sellist. Ikka juhtub selliseid asju,“ rääkis Padar.

Regula näeb silmaga vaadates küllaltki väsinud ja roostes välja, kuid Padari sõnul ei ole see hetkel kõige olulisem.

„Värvi saab ju kasutada! Oleme arvestanud, et teeme korda selle laeva. Mitte kohe 1. oktoobril, aga järk järgult. Meil on teada, kus on vaja parandusi teha. Selle roostega saame me kenasti hakkama,“ lisas ta.

„Ei ole mõtet minna ja pildistada seda roostet. Muud asjad on olulisemad: kuidas laev liigub, kuidas mehhanismid töötavad ja näiteks kui palju põhjas tankide juures roostet on ning selles osas on kõik hästi,“ leidis Padar.

Seotud lood:

TS Laevadel on Regula remondiks planeeritud umbes 200 000 eurot, kuid see ei tähenda seda, et enne selle summa paigutamist ei saaks laevaga opereerida.

Padar ei tahtnud tänagi ametlikult kinnitada, kui palju Regula TS Laevade jaoks maksis. Ärilehele teadaolevalt jäi Regula hind 4 miljoni euro kanti, mis on umbes kaks korda suurem summa kui SLK aluse eest ligi 20 aasta eest maksis.

Hetkel pole täpselt teada mitu uut laeva lubatud tähtajaks ehk 1. oktoobriks liinile jõuavad. Kuid TS Laevade tegevus vihjab sellele, et tänases olukorras võib juba positiivseks pidada stsenaariumi, mil õigeaegselt jõuab liinile üks uus laev.

Padar kinnitas, et rendilaevade otsimine käib, kuid sellega seoses ta ühtegi nime ega kuupäeva avalikult välja öelda ei oska või ei taha. „Kui kokkulepped on olemas, siis kommenteerime,“ lubas ta.

Küsimuse peale, kas SLK opereeritav Hiiumaa ja kurikuulus Ionas jätkavad mingi perioodi jooksul ka alates 1. oktoobrist, vastas Padar, et ta ei spekuleeri ühegi nimega.