Vaadates jaekaubaketi Rimi Eesti Foods AS kodulehte, pakutakse seal inimestele tööd hetkeseisuga 60 ametipositsioonile, alates kärulükkajast kuni poe juhatajani. Aga töötajaid on raske leida ju väikese palga pärast?

Jah, see on tõsi, et ligi 60 töökohta on täitmata. Samas me pingutame ja arendame pidevalt seda, kuidas töötajate eest paremini hoolitseda. (Intervjuuga samal päeval toimus Rimi peakontoris lastepäev, kus töötajatel oli võimalus lapsed tööle kaasa võtta ja neile korraldati seal käsitööringe, ekskursioone, tehti näomaalinguid, räägiti tervislikust toitumisest. Kontoris jooksis tol päeval ringi üle 70 lapse.) Lastepäev on hea näide sellest, kuidas meie pingutame töötaja enda juures hoidmiseks veidi enam. Tallinna tööturg on selles suhtes üldse väga keeruline, et töötajat enda juures hoida.

Kas te teate,  kui palju kassapidajad Eestis üldiselt ja Rimis teenivad?

Tean küll.

Palju nad siis teenivad?

Ma ei hakka täpset summat välja ütlema, sest need erinevad sõltuvalt näiteks töötaja staažist. Rimi maksab oma kassapidajatele turuhinda ja see on ehk tõesti madal. Ma usun, et järgmistel aastatel palgad tõusevad, aga siin peab jälgima efektiivsust ja selle kasvu. Meil on plaan näiteks luua iseteeninduskassasid, mis lühendavad järjekordi. Aga töötajatele on peale palga veel palju tähtsaid asju, mille järgi tööandjat valitakse ja me tõesti tahame olla parim tööandja jaekaubanduses. Töötajate jaoks on motiveeriv hea töökeskkond, head kolleegid, hea juht ja tunne, et ta on osa meeskonnast.

Konsum üritas hiljuti meelitada enda juurde tööle kassapidajaid 500 euro suuruse nn stardirahaga. Asja traagika on aga selles, et pärast „boonust" saab kassapidaja ikka netopalka ca 400 eurot. Kas sellist  lähenemist on ehk ka teil mõttes kasutada?

Meil on plaan, kuidas inimesi Rimisse tööle saada. Me võtsime just paar päeva tagasi juhtkonnas vastu otsuse, et testime Eesti poodides seda, kui maksta veidi rohkem näiteks väga hiliste või varajaste töötundide eest. Niisamuti nädalavahetusel töötamise eest. Vaatame, kas sellest on abi ja kas see motiveerib töötajat rohkem.

Kas teie arvates on võimalik paremat palka maksta, lühendades poodide lahtioleku kellaaegu?

Poodide lahtioleku kellaajad sõltuvad klientidest, kuna kliendid tahavad poes käia. Me monitoorime erinevate poodide külastatavust pidevalt. Kellaajad sõltuvad ka poe asukohast. Meil on mitmetes väiksemates linnades-asulates näiteks Säästumarketid, mis peavad veidi kauem lahti olema, sest vahel on nad piirkonna ainukesed poed.