Rimi juht: Eesti tarbijad on väga kannatlikud

 (32)
Rimi
Päevaleht/Pressifoto

Paar kuud Rimi Eesti Foodi juhtinud Edgar Sesemann ütles tänasel pressibriifingul Eesti jaeturgu muu Euroopaga võrreldes, et Eesti klientide puhul torkab erinevusena silma kannatlik mõttelaad.

Rootsist pärit ning alates 16 eluaastast, algselt kooli kõrvalt, erinevates jaekaubandusettevõtetes töötanud Sesemanni sõnul on Eesti jaeturg sama konkurentsirohke kui mujal Euroopas. Erinevus võrreldes muu Euroopaga seisneb Sesemanni sõnul näiteks kaupluste väljanägemises.

“Kui Suurbritannias on raskem vahet teha, kas sa ostad parasjagu Tescos või Saintsbury`s, siis Eestis on lihtsam - oled sa Rimis või Prismas, erinevus teiste poodidega on üsna suur,” märkis Sesemann.

Hindade ja toodete valiku poolest ei jää Eesti Sesemanni hinnangul Euroopale alla. Oluline erinevus puudutab aga kogu tarneahelat. “Mujal Euroopas kasutatakse juba ammu integreeritud ladude süsteemi, Eestis kasutatakse aga suhteliselt palju otsetarnet,” ütles Sesemann.

Rimi Eesti Foodi juhi sõnul on Eesti turul vähe kaupluste kaubamärkidega tooteid ehk nn private label`i tooteid.

“Kui muljal on tähelepanu suunatud orgaanilistele toodetele, siis Eestis kuulen selle kohta väga harva,” tõi Sesemann erinevusi välja.

2008. aasta muudatustest rääkides ütles Sesemann muuhulgas, et Rimi pöörab sellest aastast suurt tähelepanu kassade tööle. Ta tunnistas, et mõnedes kauplustes on kassasid liiga vähe, kuid plaanis on nende arvu suurendada.

“Samuti töötame selle kallal, et oleks laiem valik — näiteks puu- ja juurviljade, valmistoitude ja küpsetiste osas. Kindlasti on inimestele vaja ka rohkem ruumi ringi liikumiseks,” märkis Sesemann.

Rimi Eesti Foodi juht rõhutas, et Säästumarket on Eestis hinnaliider ning selleks jääb see ka tulevikus. “Oleme rohkem agressiivsed, mis puudutab hindu,” kinnitas Sesemann kogu Rimi ketti silmas pidades.

Toidukaupade jaeturg on Sesemanni sõnul suhteliselt stabiilne, isegi majanduse raskematel aegadel. “Hinnad on loomulikult endiselt väga olulised. Kvaliteet muutub tulevikus veelgi olulisemaks — eriti kui räägime värsketest toiduainetest. Kindlasti näeme tõusu valmistoidu osas — soojad toidud, pitsa, küpsetised, valmis salatid — kõik mis aitab inimestel tervislikult toituda ja aega kokku hoida,” rääkis Sesemann. 2008. aastal näeb Rimi väikest langust mittetoidu sektoris.

Aprill lõppes Rimile üle kahe aasta parimate tulemustega.

Eesti kaupmeeste liidu esialgsetel andmetel jagunes Eesti toidu- ja esmatarbekaupade turg eelmisel aastal järgmiselt: RIMI Eesti Food (koos Säästumarketiga) ja ETK turuosad 22-23%, A-Selver 15%, Maxima 10%, Prisma Peremarket 7-8%.