Rimi talvises Pyrexi ahjunõude kampaanias on kirjas, et tooted, mille klient saab endale 25 või 50 kogutud kleepsu eest soetada vastavalt 89 või 189 krooniga, maksavad tavaliselt 549 krooni. Amazoni veebipoes on samad tooted aga iga päev ja vähimategi lisatingimusteta müügil oluliselt odavamalt.

Amazonis müüakse näiteks ka Rimi kampaanias olevaid ahjuplaati ja ahjuvormi kumbagi 10 naelsterlingi ja 95 penni eest. Koos maksude ja postikuluga tuleb ühe toote eest välja käia 18.22 naela ehk 315 krooni. Kui osta aga mõlemad, kujuneb hinnaks 27.61 naela ehk 487 krooni.

Rimis antakse kliendile iga kulutatud 100 krooni eest üks kleebis, nii et kaupluse sõnul saab umbes 500-kroonise boonuse kokku siis, kui oste on tehtud vähemalt 5000 krooni eest.

„Tasuta lõunaid ei ole, aga nii lolliks ei tohiks inimesi ka teha,” oli Rimi klient Vahur nördinud. „Tuleb ikka leida toode, mille hind vastab tegelikkusele.” Tema hinnangul võib Rimi kampaania inimesi näiteks Prismadest oma poodidesse sisseoste tegema meelitada, kuigi Emori viimase kaupluste hinnataseme võrdluse järgi oli oktoobris Rimi hinnatase Prismast 9,5% kõrgem.

„Kui Prisma asemel Rimis sisseoste teen, siis olen 50 kleebise saamiseks tegelikult kauba eest tasunud ligi 500 krooni rohkem ehk siis kinni maksnud selle boonuse. Nüüd aga selgub, et boonus ei olegi 500-kroonine, vaid palju väiksem,” kurtis tarbija.

Võiks arvata, et ka Amazonis võidakse tooteid praegu müüa soodushinnaga. Sellele kahtlusele tõmbas veebipoe klienditeenindaja siiski kriipsu peale, öeldes, et kui allahindlust spetsiaalselt esile tõstetud ei ole, siis ongi tegemist tavahinnaga.

Rimi Eesti Foodi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja ei osanud Amazoni hindu kommenteerida, kuid lubas, et võtab kohe ühendust kampaania korraldanud koostööpartneritega, et neilt selgitust küsida.

„Rimi käesoleva kampaania puhul on tegemist väga kõrge kvaliteediga ja tuntud kaubamärgi ahjunõudega Pyrex Elegance ning kampaanias osalevate toodete tavahinnad on meile kinnitatud tootja poolt,” kinnitas Mägioja ja lisas, et Rimi ei soovi oma kliente kindlasti kuidagi ebavõrdselt kohelda ega neile eksitavat infot jagada.

„Ka saame kinnitada, et mingit „vaheltkasu” või kasumit Rimi toodete müügist ei saa. Vastupidi, oleme püüdnud oma klientidele võimaldada kalleid ja kõrgekvaliteedilisi tooteid soodsa hinnaga,” märkis ta.

Mägioja sõnul ei ole varem juba neli korda toimunud kampaaniate kohta pretensioone olnud ja kõik hinnad on vastanud tootjatehase ametlikele hindadele. „Saame ka sel korral lähtuda neist, mitte internetipoodides levitatavatest hindadest,” ütles ta.

Rimi esindaja avaldas lootust, et programm on siiski klientidele huvipakkuv, kas või seetõttu, et erinevalt internetipoest saab tooteid enne oma silmaga vaadata ja käega katsuda ning kampaania raames on üks Pyrexi toode klientidele kleepsude eest täiesti tasuta. Samuti on toodete hinnad täpselt sellised, nagu välja reklaamitud ega lisandu näiteks saatmiskulusid nagu Amazoni puhul.

Kommentaar

Agne Puusaar

reklaamiagentuuri The Division juht

Ma ei tea täpsemalt seda kampaaniat, aga selliste hindade leidmine võib olla juhus. Ei usu, et Rimi sihilikult tarbijaid petab, see tunduks liiga lühinägelik. Kampaaniate korraldajad võiksid aga kontrollida, et pakkumine oleks turul atraktiivne.

Samal ajal on palju inimesi, kes on nõus toodete eest Rimi tingimustel seda hinda maksma. Järelikult on kampaaniad end ka õigustanud. Rimi tunneb oma klienti ja pakub neile heade kaubamärkide tooteid, mis on kõrge kvaliteediga ja atraktiivsed. Pealegi ei ole kõikidel tarbijatel Amazoni infot.

Kampaania on seda tüüpi turundusvõte, et tarbija osaleb selles vabatahtlikult. Kui see oleks mitteatraktiivne, siis inimesed ka ei osaleks. Seetõttu ei ole põhjust selliseid kampaaniaid reguleerida ega nende kohta seisukohti võtta.

Tarbija, kes peab seda narrimiseks, on see, kellele need kampaaniad ei meeldi.

Turundusmõtlemine asja taga aga ei ole kindlasti vale.