RLE kolmikpointi reklaam häirib vaimulikke

 (23)

Radiolinja Kolmikpointi mobiiltelefoni sooduspaketi reklaam vannist vastu vaatava neiu ja kahe noormehega häirib kirikuringkondi vaimuliku ametiriietuse kasutamise ja perekonnaväärtuste labastamise tõttu, kirjutab Postimees.

Erinevalt telereklaamist kannab üks noormeestest tänavareklaamil ja ajalehereklaamil, Juhan Ulfsaki kehastuses kuue all äratuntavalt vaimuliku ametiriietust.

Kõnesoleva reklaami puhul häirib mitu asja, ütles Eesti Evangeeliumi Kristlaste ja Baptistide Koguduste Liidu (Eesti EKB Liit) vanematekogu liige, Nõmme Vabaduse baptistikoguduse pastor Ruudi Leinus. Isegi kui see oleks üks pere, siis ei käi noormehed täiskasvanud neiu juures vannis ja vaimulik ei läheks ametiriietusega vanni, nentis pastor.

Leinus pidas nüanssi, et üks noormees kasutab reklaamis vaimuliku riietust, intrigeerivaks ja ärgitavaks. "Olen sada protsenti kindel, et reklaami tegijad ongi seda taotlenud ja selle ilmselt ka saavutanud," sõnas Leinus. Pastori arvates ei ole õige noortele sellist eeskuju pakkuda.

Eesti Kirikute Nõukogu (EKN) täitevsekretär, Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku Kaarli koguduse liige Eerik Jõks ütles, et EKN on reklaami temaatikaga varem tegelnud. Samas lisas Jõks, et ta ei saa väljendada EKN'i suhtumist konkreetsesse reklaami, kuivõrd selle saaks kujundada nõukogu pärast selle läbi arutamist.

Jõks nentis siiski, et kõnealust reklaami võib pidada labaseks. Ehk on pildil kujutatu näol tegemist perevaimulikuga, kes tegutsevad Soomes, märkis ta. "Aga miks nad peaksid koos perekonnaga vanni minema? See viitab küll millelegi haiglasele. Või viiakse seal läbi ristimist?" küsis Jõks.

Täitevsekretär suhtus reklaamitegemisse ja kiriku kulul nalja viskamisse positiivselt, tuues näite Soome telereklaamist, mis kujutas kõhuvaevuste all kannatava kirikuõpetaja leevendusi. "Jumalat ei ole vaja kaitsta. On tarvis kaitsta inimesi. Neid, kes solvavad ja keda solvatakse," tõdes Jõks.

Radiolinja Eesti AS ütles, et kõnesolevatel reklaamidel ei ole tegemist vaimuliku riietuse, vaid vahutordiga näitleja lõua all.

Firma turundusjuht Anu-Mall Naarits tundis heameelt, et inimesed nii tähelepanelikult nende teenuste reklaame jälgivad, kuid oli siiralt üllatunud Kolmikpointi seostamisest usuteemaga. Kolmikpointi kampaania autor on reklaamibüroo Zoom, teleklipi tootis Rudolf Konimois.