"Loomulikult selle ostu otsuse langetamise vastutus lasub ikkagi Tallinna Sadamal. Riigi poolt oleme nõudnud, et Tallinna Sadam peab tagama varulaeva olemasolu."

"Me oleme suursaartega ühenduse pidamise delegeerinud Tallinna Sadamale ja nad on kohustatud lepinguliselt riigi ees selle tagama. Kuidas nad seda korraldavad, seda peavad nemad ise parimal võimalikul moel otsustama," ütles peaminister ajalehele.

Rõivas ütles, et praegu on vaja Tallinna Sadama juhtkonnal hoolitseda selle eest, et need laevad oleksid siia jõudes töökorras ja et inimesed saaksid kindluse, et see teenus on varasemast parem. "Ei tohi alluda kiusatusele kiiruse huvides kvaliteedis järele anda või tuua poolikud laevad liinile. Ma arvan, et see oleks pikemas vaates vale otsus. Kui ei jõuta mingil põhjusel kõikide laevadega 1. oktoobrist opereerima, siis peab olema selgelt tagatud ühenduse toimimine teiste vahenditega."

Rõivase sõnul on ta rääkinud Poola peaministriga ja küsinud, kas temal oleks võimalik Poola tehases seda protsessi kiirendada. "Tegemist on eraettevõttega ja loomulikult peaministri võimalused ettevõtet mõjutada on piiratud, aga ta selgitas, et seal on objektiivsed põhjused, keegi ei aja lihtsalt kiusu. Türgi puhul on olnud samuti erinevaid põhjuseid, aga seda tunnet täna pole, et keegi meelega eestlasi kiusaks."

Peaministri hinnangul on tegu väga valusa õppetunniga, mille süüdlaseks on Tallinna Sadama eelmine juhtkond. "Kui ikka riigiga lepingu sõlminud ettevõtte juhatuse liikmed teevad riigi huvides kvaliteetse lepingu asemel lepingu, milles nende jaoks peamiseks punktiks on salapunkt ehk korruptiivse tulu saamine neile endale, siis loomulikult protsess kannatab selle arvelt tugevalt."

"Nagu näeme, ei ole võimalik kõike ohte ära hoida. Kui keegi salaja oma asja ajab, siis päris kaitstud me selliste asjade eest ei ole. See on üks väga valus õppetund," ütles Rõivas.

Ta möönas, et samas ei saa 100-protsendilise kindlusega öelda, et probleeme Poolas ja Türgi ei oleks võinud ka muul juhul tekkida.