Romantika varjatud pool ehk Kuidas jõuda vee alt mõne minutiga avatekile
Kadri Paas
ajakirjanik
Romantika kaptenisild on avar ja valgusküllane. Kapten vestleb parasjagu ajakirjanikuga, skääride läbimise eest hoolitseb vahitüürimees.
FOTO: Foto: Tanel Meos
Ärileht vaatas, mis toimub reisi ajal laeva ruumides, kuhu reisijal asja ei ole.
Varem Riia–Stockholmi liinil sõitnud 2500 reisijale mõeldud Romantika ristleb juba pikemat aega Tallinna–Stockholmi liinil. Läti perioodist on laev jäänud maksupoliitilistel põhjustel Läti registrisse, mistõttu ahtris lehvib endiselt punavalge lipp. Ka laevapere liikmete seas on lätlasi.
Romantika kapten Risto Pihlakas võõrustab Ärilehte Stockholmi sadamas seismise ajal ja pärast väljasõitu tagasi Tallinna. Stockholmi skääride läbimine on kapteni ja tüürimeeste jaoks nõudlik töö. Kuigi seadmed on moodsad, eelistatakse seda teha ikkagi käsitsi. Pihlakase sõnul võib skäärides sõita kiirusega 10 või 12 sõlme (Romantika suurim kiirus on 22 sõlme).