Sõrmuse hinnangul aitaks antud olukorda parandada kauplustekettide paindlikus väiketootjatega suheldes.

Sõrmuse sõnul peaksime rohkem väärtustama kodumaisust, sest täna on kodumaine tooraine kaotamas oma kohta.

“On selge, et tarbijad on muutunud hinnatundlikumaks, kuid kuskil võiks siiski piir olla, sest vorst, milles on liha asemel vesi, rasv ja nahk on juba liiast,” ütles Sõrmus. Ta lisas, et täna, kus tarbija otsustab valdavalt hinna järgi, ei peaks ka nii palju toodetele reklaami tegema, sest hinnatundlik tarbija leiab selle toote nagunii üles ning ainult hinna kommunikeerimisega kallutame soodsamate toodete poole ka neid, kes saaksid endale oluliselt kvaliteetsemaid tooteid lubada.
“Või ongi see meie tulevik, et jooksemegi ainult kollaseid silte mööda,” sõnas Sõrmus.

Sõrmuse sõnul aitaks Eesti väiketootjat see, kui suured kaubandusketid oleksid väiketootjate suhtes paindlikumad, sest see on ilmselge, et väiketootja ressursid ei võimalda samaväärsel tasemel konkureerida suurtööstustega.