Matts Heijbeli raamatu „Lugude rääkimine annab brändile sisu“ eesti keeles avaldamise eestvedaja Pärnu Konverentside juhi Toomas Tamsare sõnul on Heijbeli raamat väga aktuaalne, räägitakse ju praegu palju meilgi jutuvestjatest ja lugude rääkimisest.

„Inimene on arenenud aastatuhandete jooksul selleks, kes ta on, paljuski tänu esivanematelt kuuldud elulistele lugudele,“ rääkis Tamsar.

„Lood meie sünnist, riigi tekkest, vanavanemate ja vanemate kohtumisest, sõjaaja mälestustest, jne, on meist paljudel meeles tänini. Sama põhimõte kehtib Heijbeli väidete kohaselt ka muudes elusfäärides ja oma teooriat on ta edukalt katsetanud juba kümmekond aastat Rootsi organisatsioonide peal. Ta on avastanud, et kuigi me oleme tööalaselt oma töökaaslastele ja klientidele harjunud edastama pigem punkte, fraase ja slaide, jäävad neile siiski palju paremini meelde inspireerivad lood. Neid räägivad nad edasi ja võtavad neist õppust ilma sunnita, seetõttu on just lugude kogumises ja rääkimises peidus jõud, mis eristab sageli edukat ettevõtet vähemedukast,“ rääkis Tamsar.