Rootsi reklaamivolinik tunnistas Tallink Silja reklaami seksistlikuks

 (56)
Rootsi reklaamivolinik tunnistas Tallink Silja reklaami seksistlikuks
Foto: Sveriges Kvinnolobby, Facebook

Rootsi reklaamivolinik tunnistas laevafirma Tallink Silja reklaami sooliselt diskrimineerivaks. Kõnealune reklaam, mille tootis Eestis Tallink Dutyfree, on olnud üleval laevakajutites ning sisaldab hetke eripakkumisi.

Reklaampildil poseerib poole keha ulatuses kujutatud naine, kes kannab madrusemütsi ja sügava dekolteega valget toppi. Naine kummardub ettepoole, vaatab kaamerasse ja hoiab sõrme lõual, teatab Rootsi väljaanne Dagens Media.

Rootsi reklaamiombudsmani hinnangul on reklaam seksistlik.

„Reklaamiombudsman leiab, et naist on tema riiete ja poosi kaudu kujutatud puhta seksiobjektina. Naise kujutamisel pole mingit seost laevade pardal reklaamitavate toodetega, mis on solvav naistele üldiselt. Reklaam on seetõttu sooliselt diskrimineeriv,“ teatas Rootsi reklaamivolinik oma hinnangus.

Reklaami peale kaebas volinikule organisatsioon Rootsi Naistelobi (Sveriges Kvinnolobby), mis juhib kampaaniat seksistlike reklaamide vastu.

Tallink Silja teatas oma kirjas reklaamivolinikule, et neil ei olnud kavatsust kedagi solvata. Pilt on Tallink Silja teatel tehtud 1950. aastate maneeris ja meremeheteemat kasutades. Brošüüris on muu hulgas tooteid naistele, näiteks kosmeetikat ja parfüüme. Tallink Silja lubas pildi brošüürist eemaldada.