Rubriigist „veider maailm": internetihullusest on saanud võimas kaubamärk

Sa tunned teda Facebookist
Rubriigist „veider maailm": internetihullusest on saanud võimas kaubamärk
Foto: Pusheeni Facebooki leht

„Mulle meeldib juua kõrrega ja teeselda, et olen väike elevant," ütleb Pusheen ühel joogitopsil. „Nii laisk. Ei suuda liigutada," ütleb ta nabapluusil asuval pildil, käes koogike ja pulgakomm. Kuus aastat on see joonistatud tegelane tegutsenud ning tema populaarsus aina kasvab, kirjutab Bloomberg.

Pusheen alustas anmeeritud kassina, meemina, tegutsemist 2010. aastal. Tema looja oli Claire Belton ja naise elukaaslane Andrew Duff. Pusheen on väikeste jalgade ja triibulise sabaga toekas kass. Talle meeldivad küpsetatud toidud, logelemine ja pühade tähistamine. Autorid lõid kassile Tumblri lehekülje ja mõne nädala pärast oli sellel 10 000 jälgijat.

Pusheeni fännidele meeldib tema pentsik ning üllatavalt inimlik iseloom. „Mulle meeldib see pilt, kus Pusheen lamab põrandal ja on lihtsalt laisk," ütles Samantha Chiu, kes on Torontos elav Pusheeni-entusiast ning teeb kassi-kujulisi küpsiseid. „See on täpselt see tunne, mida ma peaaegu kogu päeva tunnen."

Pusheeni populaarsus kasvas meeletult, kui Beltoniga võttis 2013. aastal ühendust Facebook. Üks nende meeskondadest oli loomas digitaalseid kleebiseid, mida kasutajad saaksid vestluseaknas teineteisele saata.

Nad soovisid Pusheeni ka valikusse lisada. Nii tegigi kass Facebooki-debüüdi 2013. aasta juulis. „Pusheeni fännide armee kasvas üleöö," ütles Duff, kes lisas, et Facebookis kasutatakse nende kleebiseid 10 miljonit korda päevas.

Viimase kolme aastaga on Pusheeni fännide arv Facebookis kasvanud miljonilt 9 miljonini. Sel aastal sai valentinipäeva-teemaline video, kus Pusheen haaras pizzalõigu järele, 2,7 miljonit vaatamist.

2011. aastal lasi Belton teha esimesed Pusheeni mänguasjad. Tõeline läbilöök füüsilises maailmas toimus aga 2014. aastal, kui mänguasjade tootmise võttis enda peale 118-aastase kogemusega tootja Gund. 2015. aasta jaanuaris loodi juba Pusheeni tooteseeria, kus oli 40 toodet.

Sama mänguasjatootja on internetist võtnud ka koer Boo ja kass Grumpy Cati hullused ning tootnud neist mänguasju.

Et pildid mänguasjadeks saaks uurisid tootjad, millised pildid on populaarsemad ja tegid neist koostöös Beltoniga 3D versioonid. Populaarseimad mänguasjad on need, mis kujutavad Pusheeni peamist külge - tema armastust snäkkide vastu. Kõik, mis on seotud toiduga, läheb hästi peale. Gund ei ütle, kui palju nad Pusheeni tooteid müünud on, aga tuleval suvel plaanivad nad tootesarja laiendada. Veel ligi 20 ettevõtet kasutavad Pusheeni litsentsilepingute alusel oma toodetel. Näiteks H&M, mis toodab kassi pildiga pidžaamasid.

„Pusheen on rohkem kui pelgalt illustratsioon. Ta on minu hingeloom," ütles kassi suur austaja Chiu.