“Meie sadamast jookseb otse umbes kilomeetri kaugusel olevatesse Saare Kütuse mahutitesse kaks kütusetoru, millel ei ole lugejat, mis annaks ettekujutuse läbivoolava kütuse kogusest,” ütles Meie Maale Saaremaa Roomassaare sadama direktor Renno Tammleht.

Nädalavahetusel avastas kaitsepolitsei Roomassaare sadamas Belgia linnast Antverpenist saabunud tankerilt Coastal Water ligi 20 miljoni krooni väärtuses salakütust. Kuigi kütuse omanik oli deklareerinud tankeris olnud bensiini 95 koguseks 794 tonni, pumbati seda alates neljapäevast järgneva ööpäeva vältel tegelikult välja 2566 tonni.

Kaitsepolitsei hinnangul oleks kütuse omanik teeninud kütuse müügist ligi 20 miljonit krooni.

Oleme mahutid välja rentinud ja seetõttu ei ole meil salakütusega mingit pistmist, ütles Saare Kütuse juhataja Margus Hiet. Ta ei soovinud öelda mahuteid välja rentinud firma nime.

Tema sõnul vastutab salakütuse Saaremaale jõudmise eest tolliamet, kes pidanuks selle ka välistama.

Juhtumit uuriv Edela tolliinspektuuri töötaja Marek Helm lausus, et kuna uurimist ohjab kaitsepolitsei, ei soovi ta salakütuse Saaremaale toomist kommenteerida.

Kuressaare tolliinspektuuri juhataja Mart Kiisa ei välistanud, et juhtum võib kohalikele tolliametnikele kaasa tuua ametkondliku juurdluse. Võimalik, sest mahalaadimisluba oli meie poolt antud, märkis ta.

Eesti Päevalehe andmeil sooviti kütust viia peaasjalikult mandrile, kütuse deklareeris sadamas kütuseäriga tegelev Rakvere firma Telfer Grupp. Anonüümseks jääda soovinud Saaremaa kütuseärimehe sõnul oli Roomassaares tabatud kogus Saaremaa tarbeks liiga suur.

Tanker Coastal Water on viimasel aastal Roomassaare sadamat külastanud mitmel korral, kuid siis pole toodavaks kaubaks deklareeritud kütust.

Kaitsepolitsei komissar Hannes Kont sõnas, et riigiprokuratuur andis juhtumi lahendamise kaitsepolitseile seetõttu, et tagada uurimise igakülgne objektiivsus.

Süüdimõistmise korral võib süüdlasi oodata kuni kaheksa-aastane vanglakaristus.