Saaremaa Laevakompanii tütarfirma SLK Ferries juhatuse liikme Anu Lombi sõnul läbib Scania enne rahvusvahelisel liinil sõitma hakkamist suhteliselt ulatuslikud ümberehitustööd. “Kõige suuremad on ohutusalased investeeringud. Moderniseerimistööde käigus paigaldatakse laeva uued reisijate evakuatsioonisüsteemid, kiirvalvepaat ja muud ohutusalast varustust, mis ei ole rannasõidu reisilaevadel nõutud. Samuti on suuremahulised tööd, mis on seotud laeva uppumatuse ja vajaliku püstivuse tagamiseks uues sõidurajoonis, vastavalt rahvusvahelistele konventsioonidele,” kirjeldas Lomp. “Kuna reis kestab päris kaua – ligi neli tundi, on oluline ka reisimugavuste täiustamine. Selleks uuendatakse nii sisekujundust kui ka salongide sisseseadeid. Näiteks paigaldatakse ühte reisijatesalongi mugavad polsterdatud lennukiistmed, mis tellitakse ka Estonian Air`i varustavast ettevõttest,” lisas ta.

Uuel liinil laevale kehtima hakkavatele nõuetele vastavusse viimisel on Lombi kinnitusel igakülgset kaasabi ja konsultatsioone osutanud nii Eesti kui ka Läti mereadministratsioonid.

Laeval saab olema ka bistroo, baar ning restoran, kus on võimalik tellida ka a la carte roogi. Samuti on suvel reisijate käsutuses päiksetekid.

Rohuküla-Heltermaa liinil hakkab Scaniat asendama 500 reisijat ja 140 sõiduautot mahutav parvlaev St. Ola. Lomp lisas, et Hiiumaa ja mandri vahel sõitvatel reisijatel muretsemiseks põhjust ei ole, sest St. Ola on suurem kui Scania, samuti tehakse vajadusel lisareise. St. Ola sõidab hetkel Kuivastu-Virtsu liinil, aluse lahkumisel Rohuküla-Heltermaa liinile alustab selle asemel 469 reisijat ja 140 sõidukit mahutav parvlaev Viire.

“Scania läheb remonti 14. aprilli, kuid muidugi vaid juhul kui jääolud Viirel sõitma hakata võimaldavad. Vastasel korral tuleb oodata jää sulamist”, ütles Lomp.

Eesti ja Läti vaheline laevaliin avatakse plaanide kohaselt tänavu 17. mail ning reisija üksikpileti maksumuseks on planeeritud 250 krooni, alates 1. juulist 280 krooni. Mõntu sadam asub Sõrve sääre lähistel, 43 kilomeetrit Kuressaarest. Lähtesadamana lühendab see algupäraselt Roomassaarest kavandatud Ventspilsi liini reisi kestvust ligi poolteist tundi kuni neljale tunnile.