Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul vajab firma uut parvlaeva eelkõige suurenenud reisijateveo mahtude tõttu. “Ka lõppeb 2003. aasta aprillis parvlaeva Viire rendileping ning ettevõte pole veel otsustanud, kas seda pikendatakse või mitte”, ütles Rihvk Meie Maale. Rihvk märkis, et samas on kinnitamata ka see, millisele liinile uus parvlaev sõitma suunatakse.

Uus parvlaev on 86,31 meetrit pikk ja 16,31 meetrit lai ning suudab arendada kiirust kuni 16 sõlme. Praegu St. Ola nime kandva laeva suhtes pole veel otsustatud, millist nime ta siinsetes vetes kandma hakkab. Laeva pardal on olemas suur kohvik, restoran-baar ja veel kaks võimalikku müügikohta, kuhu on võimalik rajada kas kauplus või väike kohvik. P&O Scottish Ferries kuulunud Saksamaal Jos L. Meyeri tehases 1971. aastal valminud alus sõitis seni marsruudil Scrabster-Stromness Põhja-Šotimaal.

Uus alus läheb kõigepealt Balti Laevaremonditehasesse dokki, seal saab parvlaev ka uue sisustuse. Saaremaa Laevakompanii on sel aastal teenindanud juba 1.102.333 inimest ja 354.634 sõidukit. “Suvehooaja väga head tulemused on suuresti tingitud ka rohketest lisareisidest, mida suurenenud nõudluse tõttu sõidugraafikutesse lisasime,” ütles Rihvk.

Augustis kasutas laevakompanii teenust 225.491 inimest ja üle mere viidi 69.925 sõidukit, teatas ETAle Saaremaa laevakompanii. Seda on 28.786 reisija ja 9159 sõiduki võrra rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil.

Saaremaa Laevakompanii teenindas eelmisel aastal rekordilised 1,32 miljonit inimest, sellel aastal loodab laevakompanii teenindada kokku 1,45 miljonit inimest ning Kuivastu-Virtsu liinil esimest korda üle miljoni inimese.

Alates esimesest septembrist kehtivad Saaremaa Laevakompanii teenindavatel praamiliinidel sügishooaja sõidugraafikud ja piletihinnad. Vaid Rohuküla-Heltermaa liinil kehtib kuni 15. septembrini kärbitud suvine sõidugraafik.