Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on uut parvlaeva vaja eelkõige suurenenud reisijateveo mahtude tõttu, teatas ETAle laevakompanii.

“Tänavu üheksa kuuga on laevakompanii teenindanud 120.000 inimest rohkem kui möödunud aastal samal ajal. Samuti lõppeb 2003. aasta aprillis parvlaeva Viire rendileping ning veel pole otsustatud, kas seda pikendatakse või mitte,” rääkis Rihvk.

St. Ola nime kandev parvlaev on 86,31 meetrit pikk ja 16,31 meetrit lai ning suudab arendada kiirust kuni 16 sõlme. Sõltuvalt liini vajadustest paigutatakse alusele päästevahendeid ja komplekteeritakse meeskond.

Hetkel on veel kinnitamata, millisele liinile uus parvlaev sõitma suunatakse ning SLK otsustab selle paari kuu jooksul. Rihvki sõnul kaalub Saaremaa Laevakompanii võimalust kuulutada välja ka konkurss, et leida laevale uus nimi.

Laeva pardal on olemas suur kohvik, restoran-baar ja veel kaks müügikohta, kuhu on võimalik rajada kas kauplus või väike kohvik. Varem P&O Scottish Ferries’ele kuulunud ja Põhja-Šotimaal Scrabster-Stromness marsruudil sõitnud parvlaev peaks Eestisse jõudma 10. oktoobril.

Uus alus läheb kõigepealt Balti Laevaremonditehasesse dokki, samas saab parvlaev ka uue sisustuse. SLK loodab tänavu teenindada rekordilised 1,45 miljonit reisijat.

Kuivastu-Virtsu liinil oodatakse tänavu miljoni reisija piiri ületamist.