Saaremaa Laevakompanii pressiesindaja Anne Saar ütles ETAle, et tegemist pole hinnatõusuga, vaid üleminekuga suvehindadele, mis on iga aasta talvisest perioodist veidi kallim.

Virtsu-Kuivastu liinil hakkab praegu 20kroonine reisijapilet maksma suvehooajal 35 krooni ning sooduspilet kallineb 10 kroonilt 15 kroonile. Sama liinil maksab sõiduauto vedu talvehooajal 55 krooni ja suvel 70 krooni.

Vastavalt teede- ja sideministri Toivo Jürgensoni ja Saaremaa Laevakompanii vahel sõlmitud mandri ja Lääne-Eesti saarte vahelisele liinilepingule, peab ettevõte säilitama nii parvlaevade piletihinna kui ka reiside arvu möödunud aasta tasemel. Samuti jääb riigipoolne dotatsioonisumma 55,1 miljonit krooni möödunud aasta tasemele.

"Kui kulutused parvlaevaühenduse korraldamiseks kasvavad suuremaks kui dotatsioonist ja piletimüügist laekuvad tulud, lahendavad ministeerium ja laevakompanii täiendava finantseerimise küsimused jooksvalt, arvestades seejuures, et piletihinnad peavad jääma eelmise aasta tasemele," ütles teede- ja sideministeeriumi asekantsler Rene Treial.

Saaremaa Laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvk ütles ETAle, et kuna elektri ja kütuse hinnad on aastaga suurenenud, kuid dotatsioonisumm on sama, jääb puudu umbes 16 miljonit krooni, millele riik peab otsima võimalikke katteallikaid.

"Kuna ministeeriumi tellitud ekspertiisid ei suutnud tõestada laevakompanii liiga suuri kulutusi, tuleb aktsepteerida laevakompanii poolt piletihinna säilimiseks nõutud lisaraha maksmist," nentis Treial. Ta lisas, et summa suurust ei saa veel öelda, kuna pole teada, milliseks kujuneb aasta keskmine kütuse hind ja kui palju reisijaid Saaremaa Laevakompanii aasta jooksul teenindab.