Saaremaa püsiühenduse keskkonna- ja finantsanalüüsi ettevalmistustööde käigus valminud keskkonnamõjude hindamise eeluuringu aruande kohaselt kulgeks püsiühenduse sobivaim trass trajektooril Virtsu-Viirelaid-Võiküla-Kuivastu, kirjutab Eesti Päevaleht.

Maanteeameti koduleheküljele üles pandud esialgne keskkonnamõjude hindamise aruanne käsitleb püsiühendusena kuut võimalikku lahendusvarianti: sild suunal Kurevere-Kesselaid-Hellamaa, sild otse Kureverest Hellamaale, sild Virtsust Kuivastusse, sild suunal Virtsu-Viirelaid-Võiküla-Kuivastu, tunnel Virtsust Viirelaiuni, sild Viirelaiust Võikülani ning niinimetatud nullalternatiivina pakuti parvlaevaliikluse jätkumist.

Varianti, mille puhul sild või tunnel kulgeks osaliselt koos sillaga marsruudil Virtsu-Viirelaid-Võiküla-Kuivastu, peetakse sobivaimaks just põhjusel, et see avaldaks keskkonnale vähem mõju kui teised alternatiivid. Kõik võimalused mõjutaksid suuremal või vähemal määral Väinamere äärseid linnu- ja loodushoiualasid, Suure väina veevahetust ning mereelustikku, sealhulgas kalastikku ja hülgeid.

Urmas Konsop maanteeametist rõhutas, et tegemist on keskkonnamõjude eeluuringuga ja antud hetkel on aruanne alles ametlikult kooskõlastamata ning avaldatud huvigruppidele kommenteerimiseks, et vajadusel tööd täiendada. Samuti tõstis ta esile, et lisaks aruandes soovitatud püsiühenduse kulgemisteele on alternatiivina kaalumisel veel ka Virtsu-Kuivastu silla variant. Lõplik otsus mingi variandi eelistamiseks peaks langetatama augusti lõpus, kui peaks valmima keskkonnamõjude eeluuringu lõplik aruanne.