Küdema lahes asuvas Tamme sadamakohas on väga head navigatsioonitingimused ning süvendustöid tuleb kruiisisadama rajamiseks teha vähe. Sadama maa kuulub riigile, sadama kai, hoonete ja parkla ehitus läheb Tallinna Sadamale maksma ligi 70 miljonit krooni. Saare maavalitsus rajab ligi kuus kilomeetrit asfaltteed.

Tallinna Sadam rehkendab, et aastas hakkab Saaremaa kruiisisadam teenindama kuni 50 kruiisilaeva. “Kui sel aastal käis meie sadamas 165 kruiisilaeva, siis järgmiseks aastaks on juba oma koha planeerinud üle 240 kruiisilaeva,” ütles ETV uudistesaatele “Aktuaalne kaamera” ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Riho Rasmann. “Me arvame, et kui võrrelda Saaremaad teiste Läänemere saartega, nagu Gotland või Bornholm, mida külastab aastas 50 kruiisilaeva, siis oma marketingitööga õnnestub meil saada sama arv laevu ka Saaremaale.”

Täna veel nimeta sadam peab valmima 2004. aasta kevadeks. Rasmann ütles, et sadam saab kergesti hääldatava ning arusaadava nime. Praegu kaalutakse, kas nimetada uus sadam lihtsalt Saaremaa sadamaks.

Tamme sadama ehitasid veidi enam kui 60 aasta eest Vene sõjaväelased. Sadamat kasutati aastaid kalasadamana, kuni kuuekümnendate aastate lõpus lõhkus selle torm.