Üks võimalus on, et SLK loobub konkursil osalemisest, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Pidasime nõu kella kolmeni. Londonist ei saabunud meie partneri analüüsi ja sellepärast jäi meil otsus konkursil osalemise kohta langetamata,” ütles Saaremaa Laevakompanii nõukogu liige Aivar Jõgi.

SLK hinnangul on riskid praegu liiga kõrged. Näiteks ei peeta lepingus tormi ja jääolusid vääramatuks jõuks (force majeure). Tulevikus tuleks hakata kaptenil valima reisijate ohutuse ja trahvide vahel.

“Kui veetase langeb Kroonlinna nullist meetrijagu allapoole, tuleks edasipääsemiseks laevale rattad alla panna. Madal veeseis aga ei vabasta hilinemise korral trahvist. Mere, tuule ja inimestega ei mängita,” ütles Jõgi.

Tallink Grupp võttis kutsedokumendid välja, kuid nende lõplik otsus selgub esmaspäeval.

“Saartevahelise praamiliikluse rahalised käibed on meie firma jaoks väiksed. Saame võrrelda neid näiteks Fantaasia aastakäibega,” ütles Tallink Grupi finantsjuht Marek Mägi.

“Minu klient võtab konkursist kindlasti osa. Konkursi tingimused on väga karmid ja ei usu, et kõik dokumentide väljavõtjad ka pakkumise teevad,” ütles OÜ Advokaadibüroo Luiga & Mugu vandeadvokaat Margus Mugu.

Mugu sõnul on klient välismaine reisijateveoga tegelev laevafirma, kellel laevade muretsemisega probleeme ei teki. Kliendi nime ta ei avalikustanud.

Dagomari juhataja Ülo Esta sõnul on neil pakkumise pakett valmis ja laevadki välja valitud. Nemad osalevad vaid Sõru-Triigi liini konkursil.