Eesti Posti kinnitusel saadetakse iga paki kohta välja teatis, pakk ise peaks ootama aga saaja aadressile lähimas postkontoris.

“Eesti Posti arust on minu asukohajärgne sidejaoskond Mustamäel, kuhu kaardi järgi arvestades on umbes neli kilomeetrit. Samas asub minu majale füüsiliselt kõige lähem postkontor Pelgulinnas, kuhu mul kulub jalgsi astumiseks veidi alla kümne minuti,” räägib pahane postiteenust kasutanud klient Tallinnast. Enda sõnul ei ole ta asja peensustesse siiski süvenenud: “Äkki saadetakse pakke üldse ainult valitud postkontoritesse?”

AS-i Eesti Post pressiesindaja Inge Suder kinnitab siiski, et pakk saadetakse aadressile, kuhu see on tellitud. “Postiettevõttel on aluseks ainult aadress, mille tellija/saaja on meile andnud. Vastavas postkontoris vormistatakse teade paki saabumise kohta, mille kirjakandja ka adressaadi postkasti toimetab — lähtutakse saadetisel märgitud aadressist.”

Suderi sõnul vajaks esitatud näide täpsemaid andmeid. Ometi on nimetatud linnaosade puhul keeruline mõista võimalikku inimlikku nimedega eksimist. Näiteks oksjonikeskkonna osta.ee kasutaja räägib juhtumist, kus pakk ootas teda Tartus asuva Võru tänava asemel Võru postkontoris.

Internetioksjoni kaudu kauba ostnute sagedasemaks mureks on siiski paki saabumisest märku andva teatise puudumine.

“Post ei suvatse jätta teadet postkasti,” kurdab osta.ee kasutaja Tiiuli. “Minul on selliseid juhtumeid väga palju — olen kauba ära saatnud, ostja aga küsib: kuhu kaup on jäänud?” Tiiuli sõnul on tšekil oleva triipkoodi järgi võimalik siiski näha, et kaup on jõudnud sihtkohta.

Inge Suderi ütlust mööda on postkontorid võtnud endale lisakohustuse saata välja kordusteatis juhul, kui nädala jooksul ei ole postipakile järele tuldud. “Samuti otsivad postkontorite vastutavad töötajad enne postipaki tagasisaatmist (hoiutähtaja möödumisel) interneti kaudu adressaatide kontakttelefone ja üritavad saada otsekontakti.

Eesti Posti pressiesindaja Inge Suder möönab, et juhte, kus klient ei ole teatist saanud, kahjuks esineb. Põhjused on tema sõnul erinevad: ebatäpne aadress, teatis on koos reklaamiga sattunud prügikorvi, inimlik eksimine (kirjakandja töös), ühine kirjakast, katkine kirjakast.

”Probleem ei ole valdav, küll aga on teada ka see, et kliendid ei kiirusta postkontorist saabunud paki väljavõtmisega. Hoiutähtajad on meil postipakkide puhul 15 päeva, postimüügil on hoiutähtaeg 30 päeva,” ütles Suder.

Stockmann AS-i postimüügikataloogi Hobby Hall Eesti piirkonna juht Katre Plaan nimetab postipakkide hilinemise peamisteks põhjusteks mitmesuguseid postiasutuste logistikaprobleeme. ”Tavaliselt on paki liialt pikk ootaeg ka juba märgiks, et pakk võib kadunud olla.” Enamasti üritatakse tema sõnul saadetis siiski üles leida: ”Samas esineb igal aastal juhtumeid, kui pakki ei leita ning kliendile saadetakse välja uus postipakk.”

Vähem teatakse, et tavalisele, kuni 20 kg kaaluvale postipakile kehtib ka nn automaatne kindlustus summas 2000 krooni.