Sadamaoperaatorite liidu hinnangul võib tegemata töö riigi tasemel mõne päeva pärast sulgeda Muuga sadama ning koos sellega peatada transiidi ning Eesti Raudtee tegevuse, samuti Tallinna Sadama kaudu mereteed pidi kulgeva Eesti ekspordi ja impordi. "Riiklike institutsioonide tegemata töö jäämurdmise organiseerimisel ähvardavad kulmineeruda paari päeva pärast, kui jäämurdja Tor Viking'i rentimiseks eraldatud raha saab otsa," ütles Sadamaoperaatorite liidu tegevdirektor Ago Tiiman.

Kuigi juba eelmise aasta lõpus oli valitsusele teada, et käesoleva talve jäätingimused tulevad väga rasked, ei suutnud riik kindlustada endale seadusandlusega ettenähtud kohustuste korrektset täitmist. 100 miljoni krooni eraldamine jäämurdmistööde korraldamiseks käesoleva aasta alguses oli positiivne, kuid kahjuks jätkusuutmatu ning ebapiisav samm olukorra lahendamiseks. "Tulemusena oleme täna fakti ees, et just kõige keerulisemate jääoludega ajal võime suure tõenäosusega rääkida Tallinna Sadama sulgemisest. Koos sellega tuleb aga kõneleda ka transiidi, mis annab ligi 12% Eesti riigi SKP-st, samuti Eesti suurima ekspordi-impordikanali sulgemisest, Eesti Raudtee tegevuse täielikust seiskumisest ning veel paljudest ja väga olulistest negatiivsetest tagajärgedest kogu riigi mastaabis," sõnas Tiiman.

Eesti suurimate tegevusmahtudega Muuga sadamas tegutsevad operaatorid on Tiimani sõnul tõsiselt häiritud ka faktist, et riigi jäämurdetöödeks eraldatud raha kulutati ära peamiselt eraomanduses olevate ja väikeste Kunda ja Pärnu sadamate tööshoidmiseks. Efektiivselt tegutsevate riiklike Muuga ja Tallinna sadama laevatatavana hoidmiseks on sel aastal siiani kulunud vaid kolmandik jäämurdmistöödeks eraldatud rahast, mis teeb umbes 4 krooni käideldud kaubatonni kohta. Kunda ja Pärnu sadama peale, kus kaubakogused on ligi 30 korda väikesemad, ületavad jäämurdmiskulud käideldud kaubatonni kohta koguni 100 krooni. "Operaatoritel on õigustatud mure, miks otsustas Majandus- ja Kommunikatsiooni-ministeerium ning veeteede amet kulutada suure osa jäälõhkumiseelarvest ebaefektiivsete Kunda ja Pärnu sadama käigushoidmiseks ning riskeerida peamise transiidikanali - Tallinna Sadama sulgumisega," märkis ta.