„Eesti igatseb vähendada allhangetele suunatud ettevõtete osakaalu ja keskenduda innovatiivsetele lahendustele. Seetõttu otsustaski Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ettevõtmisele õla alla panna,” selgitas EASi esindaja Saksamaal Riina Leminsky.

Sügisel peaks avanema ka uued loovtööstust toetavad programmid, kus ettevõtetel avaneb võimalus saada tuge tootearenduseks ja kaasata loomisprotsessi disainereid-konsultante. „Peaasi, et ettevõtted pakutavate võimalustega kaasa tulevad,” sõnas Leminsky.

”Ettevõtmine tõestas selgelt Eesti disainimaastiku värskust. Koostöö sakslastega jätkub juba sügisel. Midagi lihtsamat, odavamat ja tõhusamat disaini ja ettevõtluse arendamiseks on riigil raske välja mõelda ning seepärast oleks mõistlik selliseid algatusi edaspidigi toetada,” kommenteeris sündmust oma firma KNOK tootedisainer Martin Pärn. „Kui disainerid on ennegi koos üritusi korraldanud, siis ettevõtete kaasamine oli uus ja õnnestunud käik,” lisas ta. „Konverents andis võimaluse tutvuda kohalike tootjate ja disainerite mõttelaadiga, et edendada ekspordiplaane,” iseloomustas saadud kasu Aquator OÜ disainer Sven Sõrmus.

Saksa tööstusdisaini suurkuju prof Peter Raacke tunnistas, et vana Euroopa on uutele liikmesriikidele liialt vähe tähelepanu pööranud, ning tuleb suvel Eestisse tutvuma Eesti disaini arenguga kohapeal. Sügisel on oodata Stuttgardi äridelegatsiooni külaskäiku.

Konverentsil tuli esitlusele kümmekond disaini edulugu mõlemalt maalt. Esindatud oli graafiline disain (nt Skype, Põhjamaade Sümfooniaorkester, Deutsche Bahn, Deutscher Bundestag), tootedisain (nt Thulema, 4 room, Aquator, Porsche Design Group) ja arhitektuur (nt KUMU, Ülemiste City, Stuttgarti Kunstimuuseum).

Eesti disaini paremikku koondav näitus Stuttgardis jääb avatuks kuni 15. aprillini. Näituse raames on infotrükistega esindatud ka EASi turismiarenduskeskus, et tutvustada parimate disainiobjektide kõrval Eestit põneva tervikuna ning leida Eesti jaoks uusi atraktiivseid turismisihtgruppe. Saksa turismiekspertide uuringute andmetel on Eesti vastu suuremat huvi hakanud näitama just noored, kes tunnevad huvi moodsa linnapuhkuse vastu, kuid oskavad hinnata ka Eesti looduspuhkuse võimalusi.

Stuttgardi disainikeskus on korraldanud rahvusvahelist disainikonverentsi Face to Face kuus aastat. Igal aastal on olnud ühel riigil võimalus end esitleda, eelduseks silmapaistev disain ja innovatiivsed lahendused, nii kogenud kui ka noorte tegijate julgus ja avatus. Seni on fookuses olnud Ühendkuningriik (2001), Holland (2002), Hispaania (2003), Itaalia (2004), Malaisia (2005) ja Austria (2006).