Sest need probleemid, millega BMW , Daimler ja Volkswagen oma tütarfirmade Audi ja Porche ning ka välismaistele omanikele kuuluvates Saksamaa Opeli ning Fordi tehastes silmitsi seisavad, iseloomustavad kogu maailma autotööstuse olukorda. Elektriautodele üleminek on kulukas ning müügid kukuvad, seda eriti Hiinas.

Komponentide tootjad kurdavad tellimuste nappuse üle
Üheks olukorra kõige selgemaks indikaatoriks on komponentide tootjate tellimusportfellid. Kuna tootmistsükkel on pikk, planeeritakse detailide ostud enne konveierilt tuleva produkti auto valmimist pikalt ette. Ning kui komponentide tootjad ühehäälselt kurdavad, et tellimusi ei ole piisavalt, siis tähendab see, et autotootjad on pidurit vajutanud, kirjutab Deutsche Welle.

Maailma suurima autokomponentide tootja Boschi peadirektori asetäitja kinnitas Saksamaa majanduslehele Handelsblatt, et kui varem arvati, et autotootmine väheneb 3%, siis nüüd ootab ettevõte 4,5% langust.

Autotootmise pidurdumine on valusalt löönud ka maailma suurimat keemiakontserni BASF, millel on tütarfirmad Saksamaal, USAs, Hiinas, kus nende suuremateks klientideks on autotootjad, kes tellivad neilt näiteks lakke. Eelmise nädala alguses teataski Saksamaa hiid, et tegevuskasum on teises kvartalis järsult, praktiliselt poole võrra vähenenud, mistõttu tuleb ka kogu selle aasta finantsprognoose kärpida.