Saksamaa jõudis raske kompromissi tulemusel Lufthansa 9-miljardilises päästepaketis euroliiduga kokkuleppele

 (7)
Lufthansa saab lõpuks kergemalt hingata.
Lufthansa saab lõpuks kergemalt hingata.Foto: FABRIZIO BENSCH, Reuters/Scanpix

Saksa valitsus on suutnud lahendada ära nädala alguses lõkkele löönud vaidluse Euroopa Komisjoniga, mis tekkis lennufirma Lufthansa AG 9-miljardilise päästepaketiga seonduvalt. Sellega kadus lennufirma jaoks viimane suurem takistus riikliku kriisiabi saamise teelt.

Pärast pingelisi läbirääkimisi jõudsid Komisjon ja Saksa valitsus kokkuleppele, et Lufthansa vähendab lennukite arvu Frankfurti ja Müncheni lennujaamades, kirjutab Bloomberg. Lennufirma ütles pressiteate vahendusel, et loobub 24 õhkutõusu- ja maandumisajast, et teha mõlemas sõlmlennujaamas ruumi uutele konkurentidele.

See kompromiss lõpetab Lufthansa jaoks närvesööva nädala, kindlustades ettevõtte püsimajäämise ka pärast koroonaviirusest põhjustatud tagasilööke. Kuigi Saksa valitsus käis esmaspäeval lennufirmale välja päästepaketi, mis sisaldas nii laenusid kui osakapitali investeeringut, ütles Euroopa Liit, et kiidab selle abipaketi heaks ainult juhul, kui lennufirma loobub tema käes olevatest lennuaegadest nii Müncheni kui Frankfurti lennujaamades.

Kuna lennufirma nõukogu ei tahtnud alguses selle pakkumisega nõustuda, tekkisid juba kahtlused, et ettevõte jääb valitsuse pakutavast abipaketist ilma. Küll aga kinnitas lennufirma täna varahommikul, et kompromissi käigus loobutud lennuaegade arv oli lõpuks väiksem kui Komisjon algselt neilt nõudis. Järgmise 18 kuu jooksul saavad neid lennuaegasid kasutada vaid uued lennufirmad, kes Frankfurti ja Müncheni lennujaamadest selle aja jooksul lendamist alustavad.

Seotud lood:

Need jagatakse oksjoni käigus ja ainult need Euroopa päritolu lennufirmad, kes ei ole kriisist taastumiseks piisavalt oma riigilt tuge saanud, saavad nendele pretendeerida. Esmapriorideedina annavad Saksa lennufirma päästepaketile hinnangu ka konkurentsiametid, tagamaks, et sellega ei looks üks EL-i liikmesriik oma lennufirmale ebavõrdset konkurentsieelist teiste EL-i lennufirmadega võrreldes.

Nii nagu paljud teised lennufirmad üle maailma, võitleb ka Saksa lennufirma Lufthansa praegu koroonaviirusest tingitud löögist ellujäämise nimel. Ettevõte, mis on seni olnud ühenduslüliks paljudele Saksa suurtööstustele rahvusvahelise äri ajamisel, plaanib lennuliikluse taastamist alustada senisest väiksema lennukite arvuga. Ka sulgeb ettevõte oma odavlennufirma Germanwings, et tulla lähiaastatel toime senisest madalama nõudlusega.

Lufthansa peaks saama umbes kahe miljardi euro ulatuses kriisiabi ka Austrialt, Belgialt ja Šveitsilt, kus ettevõtte tütarfirmad tegutsevad. Saksa päästepaketi näol on tegu aga suurima riigipoolse toetusega ühele Saksa ettevõttele koroonapandeemiast põhjustatud kriisist välja tulemiseks. Ka on see ainus abipakett, mille käigus Saksa valitsus teeb otseinvesteeringu ühesse ettevõttesse.

Saksa valitsus on loonud Euroopa suurima majanduse stabiliseerimiseks 100-miljardilise fondi, mis võimaldab omandada osalusi kriisist pihta saanud ettevõtetes, et neid taas jalgele aidata.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • COVID-19 haiguse sümptomid on sarnased gripile. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused. Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Vaata koroonaviirusesse nakatunute statistikat Eestis!
  • Loe lähemalt koroonaviiruse ja kehtivate piirangute kohta valitsuse erileheküljelt kriis.ee!