Saku, Baltika ja Balbiino kutsuvad müügijuhte kiirtöömessile

 (2)
Saku, Baltika ja Balbiino kutsuvad müügijuhte kiirtöömessile
koosolekFoto: Taavi Arus

Homme kogunevad sadakond ekspordi müügijuhi kandidaati juba neljandat korda Tallinnas Tallinki ööklubisse kiir-töömessile, et müüja ennast elavas vestluses paarikümnele ettevõttele.

Teiste seas otsivad kiir-töömessilt omale säravate silmadega ekspordijuhti, AS Baltika, AS Rait, Balbiino ja teised ettevõtted, teatas marketingi instituut.

„Siiski mitte kõik messile registreerunud ettevõtted ei kogune messile ekspordi müügijuhte jahtima, vaid otsitakse ka tavalisi tublisid müügijuhte. Näiteks selliste plaanidega tuleb messile just Saku Õlletehas.“


Töömessi korraldava Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul on tal hea meel, et üha rohkemad suured organisatsioonid on kiir-töömessi formaati avastamas ja kasutamas, töömessi eelisena nimetab ta formaati, mis lubab ettevõtetele sadadest kandidaatidest 8-tunniga paar-kolm head müügijuhti välja sõeluda.

„Tegemist on üha populaarsust koguva messiformaadiga, kus iga tööotsija saab ennast 1-2 minuti jooksul ise ettevõtetele müüa, kokku saavad ettevõtted tunni jooksul vestelda mitmekümne inimesega ja peavad seejärel tegema valiku parimatest,“ rääkis Naarits.

„8-tunnise pingsa tööpäeva lõpuks on igal ettevõttel viidud sõelale jäänud tööotsijatega läbi ka täiendavad intervjuud ja leitud on 3-4 sellist inimest, kellest ollakse tõsiselt huvitatud. Seal edasi jätkuvad juba läbirääkimised töötingimiste kokkuleppimiseks, vajadusel tehakse proovitöö.“

Naaritsa sõnul on enamus tööotsijaid siiski praegu kusagil tööl või otsimas uusi väljakutseid ja need inimesed üldjuhul kaua töötuna ei püsi.

„Meie töömessi eelis on selles, et siin ei loe mitte CV, vaid loeb see, millise mulje kandidaadid ettevõtete personalijuhtidele isiklikult jätta suudavad,“ selgitas ta.

„Arusaadavalt on see paljudele tööotsijatele elu võimalus end tutvustada Saku Õlletehase või mõne teise suurettevõtte personalijuhile isiklikult.“

Marketingi Instituut on seni toimunud kolme messi käigus kokku viinud üle 300 tööotsija ja ligi 80 tööpakkujat.

Ligi 70% töömessile kogunenud ettevõtetest on ka messil omale müügijuhi leidnud ning tööle võtnud.

„Töömessile tulevad ettevõtted otsivad ennekõike väga heade kogemuste või eeldustega müügijuhte, kes suudaks nende toodangu eksporti välisturgudel kasvatada, seetõttu on messil suur vastutus ja siia pääsevad siiski vaid need, kes oskavad võõrkeeli, omavad rahvusvahelise töö kogemust ja on valmis panustama keskmisest rohkem aega tööle,“ möönis Anu-Mall Naarits.