Saku Õlletehase visioon on olla liider kõikides joogikategooriates, kus otsustatakse oma brändidega konkureerida, teatas ettevõte.

Saku Õlletehase uue logo tunnuslause ’Värskendav kogemus’ seob endasse Saku missiooni pakkuda tarbijatele värskendust ja uudseid elamusi. Asutamisaasta väljendab daatumit, mil esmakordselt mainiti Saku Pruulikoda ning kuldsed lopsakad vilja- ja humalavihud viitavad Saku Õlletehase sügavatele teadmistele ja kogemustele õllevalmistamises.

„Keskkond meie ümber on pidevas muutumises ja need muutused väljenduvad ka õlletehase tegevuses ja arengusuundades. Saku poolt aastate jooksul arendatud õlleturust on tänaseks saanud nö klassikaline joogikategooria ning uuteks tegijateks on innovatiivsed õllejoogid, alkoholikokteilid, siidrid ja maitseveed, mille seos õllega on väike või olematu,” lausus Saku Õlletehase juhatuse esimees Ireneusz Smaga ning lisas, et juurtelt õlletehas on Saku alati olnud uute atraktiivsete joogikategooriate eestvedaja ning puidust õllekapp ettevõtte logos ei väljendanud enam ettevõtte tänast arengut.



Smaga sõnul moodustasid veel viis aastat tagasi muud joogid Saku Õlletehase kogumüügist alla viie protsendi ning tootearendus oli suunatud peamiselt õllede segmendile. Tänaseks on olukord tunduvalt muutunud. Saku Õlletehase 2006. aasta müügimaht oli 92 miljonit liitrit, millest 73 miljonit liitrit moodustasid õlled ning 19 miljonit liitrit teised alkohoolsed ja mittealkohoolsed joogid. Kuigi õlleturg on endiselt suurim joogiturg, siis Saku Õlletehase eelmise aasta õllede müügimaht kasvas 12% ning muude jookide müügimaht üle 25% aastas, mis kinnitab veelkord uute joogikategooriate kiiret arengut. Saku teiste jookide müügitulu on eelmise aasta jooksul kahekordistunud ning ettevõte on võtnud juhtiva positsiooni Baltikumi joogituru tootearenduses, olles nii õllejoogi DLight, karboniseeritud vee ja veinisegu KISS Spritzer, alkoholikokteilidesarja SIN kui ka Vichy jäätee ning VivaFresh toodete väljatöötaja. Saku tõi 2006. aasta jooksul turule 15 erinevat toodearendust.



Saku Õlletehase senine logo võeti kasutusele Eesti Vabariigi taasiseseisvumise algusaegadel ning tegemist on ettevõtte ja kaubamärgiga, mida teavad pea kõik eestlased. „Uuendatud korporatiivne identiteet on kaasaegne edasiarendus õlletehase senisest logost, andes edasi ühtaegu nii Saku Õlletehase ajalugu kui innovatsiooniliidri rolli eesti joogiturul,” rääkis Saku Õlletehase turundusdirektor Karin Sepp. Endiselt on identiteedis väga olulisel kohal Sakule iseloomulik sinine värv, mis võeti esmakordselt kasutusele 90ndate alguses kui turule toodi Eesti esimene kvaliteetõlu Saku Originaal. „Ka seekordse korporatiivlogo uuenduse toome turule samaaegselt uudse, 0,33l sõrmuskorgiga Saku Originaaliga. Kuigi esimese tootena saab uue logo endale Saku Originaal, sobib uuendatud korporatiivlogo suurepäraselt ka meie teiste jookide etikettidele,” rääkis Sepp.



Uue korporatiivlogo väljatöötamine võttis aega kolmveerand aastat ning see läks ettevõttele maksma 6 miljonit krooni, millest poole moodustasid investeeringud uudse Saku Originaali turule toomiseks.



Logovahetusprotsessiga loodetakse kõikjal Eestis valmis saada selle suve lõpuks. Saku toodetel on mõnda aega näha veel ka Saku vana logo, kuid järkjärgult asendatakse need uutega. Uus logo töötati välja koostöö reklaamiagentuuriga Division.



Saku Õlletehas asutati 1820. aastal, olles Eesti vanim järjest tegutsenud õlletehas. Sakus toodetakse ja turustatakse täna üle 10 erineva õllesordi, millest tuntuimad on Saku Kuld, Saku Originaal, Rock, Saku On Ice, Saku DLight, Saku Abbey, Carlsberg, Saku Hele, Saku Tume jpt. Lisaks toodetakse Saku Õlletehases KISS siidrit, long drinke SIN ja ZIP, Vichy Classique lauavett, maitsevett Vichy VivaFresh ning jääteed Vichy Ice Tea. Ühtlasi turustab Saku Õlletehas soome joogitootja Sinebrychoff tooteid Eestis.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena