Toote etiketil on mägra pilt koos looma oluliste parameetritega tutvustamaks võimalikku uut Eesti rahvuslooma laiemalt, aidates talle luua humoorikas ja sümpaatne kuvand, teatas Saku Delfile.

“Kampaania rahva seas on näidanud, et enamus Eesti inimestest ei tea, milline mäger tegelikult välja näeb, sest loom ise eelistab looduses jääda märkamatuks. Seetõttu leiame, et mägra kui sümpaatse ja kasuliku looma laiem tutvustamine on vapilooma kampaania seisukohalt ülioluline ning seega Saku Õlletehase abi mäkra tutvustav spetsiaalne kodumaine toode turule tuua igati teretulnud,” lausus MTÜ Mäger Rahvusloomaks juhatuse liige Indrek Viiderfeld.

Uus Eesti õlu Mäger on 4,9% kangusega mahe ehk vähese kibedusega hele õlu, mis müügil pooleliitristes pudelites, igal pudelil mägra pilt.

Viiderfeldi sõnul on mägra rahvusloomaks kuulutamise toetuseks kogutud mai kuu jooksul üle kaheksa tuhande allkirja. Oma toetust sai väljendada nii interneti teel kui ka tänavatel allkirjade kogumise käigus.

“See on vaid aja küsimus, millal mäger ükskord rahvusloomaks kuulutatakse ja vapiloomaks saab, sest praegusel vapiloomal, lõvil, puudub igasugune seos Eestiga. Rahvuslinnuna tuntud suitsupääsuke viibib tegelikkuses suurema osa ajast välismaal,” rääkis Viiderfeld. “Mäger seevastu on töökas ja visa ning osaliselt rahvusvärvides, elades ja töötades alaliselt Eestis.”

Mäger, ladina keeles meles meles, on Eesti metsades elutsev segatoiduline jässaka kehaga metsaelanik. Iseloomulikuks välimuseks tumedam alapool ja heledam ülapool ning silmi läbiv must jutt. Hävitades hulgaliselt metsakahjureid, toovad mägrad kasu nii Eesti metsa- kui põllumajandusele. Mäger on looduskaitse all.

MTÜ Mäger on rahva omaalgatuslik liikumine, mis võitleb Eestile rahvuslooma kinnitamise eest, pakkudes alates tänavu aasta algusest omapoolseks tugevaks kandidaadiks mäkra.

Saku Õlletehas on Eesti pikima traditsiooniga õlletehas, mille asutas Karl Friedrich von Rehbinder aastal 1820. Ettevõte on õlleturu liider, omades 2003 aastal kokku 43% turust.