”Saku Õlletehase 48-protsendiline ärikasumi kasv on üle aegade suurim. Võrreldes kahe aasta taguse perioodiga on Saku ärikasum kasvanud lausa kaks korda. Tulude hüppelise suurenemise taga on õiged muudatused õlletehase tootesortimendis, kus suunasime fookuse rohkem premiumklassi toodetele ning samal ajal oleme vähendanud või loobunud vähemkasumlike jookide tootmisest ja müümisest,” ütles Saku Õlletehase juhatuse esimees Ireneusz Smaga, lisades, et kindlasti mängib väga heade müügitulemuste juures olulist rolli ka erakordselt soe suvi.

Kõige enam on aastaga kasvanud lauavee müügist saadav tulu, 41%, muudelt alkohoolsetelt jookidelt (siider ja long drink) saadud tulu on aastaga kasvanud 35% ning õllemüügist saadav tulu on aastaga kasvanud 20%.

Eksporditulu on aastaga kasvanud 31%, kodumaise müügi tulu on aastaga suurenenud 18%. Saku ekspordib oma tooteid peamiselt Soome, Rootsi, Taani, Lätti, Leetu ja Ukrainasse.

Saku Õlletehase 2006. aasta 9 kuu ärikulud moodustasid kokku 475,6 miljonit krooni, mis on 58 miljonit krooni ehk 14% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.

Kulude suurenemisele on avaldanud olulist mõju tööjõukulude kasv, mis on aastaga suurenenud 16%, samuti kütuse ning energiahindade jätkuv tõus. Mõnevõrra on suurenenud ka turunduskulud. Positiivset mõju kulude kahanemise suunas avaldasid enne kõrghooaega õlletehase logistikastruktuuris läbi viidud muudatused.


Turuülevaade:

Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kasvas Eesti õlleturg 2006. aasta esimese 9 kuuga 3,8%, ulatudes 100,6 miljoni liitrini. Saku Õlletehas on Eesti õlleturu liider, omades 46,6% turuosa. Suurima müügieduga õlled Saku Õlletehase tooteportfellis on Saku Kuld, juhtiv rahvusvaheline õllemark Carlsberg, jääõlu Saku On Ice ja Saku Originaal.

Uuringufirma ACNielsen andmetel kasvas Eesti siidriturg 2006. aasta 9 kuuga 8,7%, ulatudes 4 miljoni liitrini. Saku Õlletehase turuosa moodustas 36,7% kõikidest siidritest. Jätkuvalt kiiresti areneb long drinkide turg, olles üks kiiremini kasvavaid lahja alkohoolse kategooriad üldse. Selle aasta esimese 9 kuuga on long drinki turg ACNielseni andmetel kasvanud 22,5%, ulatudes 9,4 miljoni liitrini. Saku Õlletehase turuosa long drinkide turul moodustas 29,3%.

Eesti veeturg kasvas 2006. aasta esimese 9 kuuga 26%, ulatudes 36,2 miljoni liitrini. Saku Õlletehase turuosa Eesti veeturul oli 10,5%.

Järgmisest aastast alustab Saku Õlletehas Soome joogitootja Sinebrychoff toodete edasimüümist Eestis. Sellega seoses lisanduvad Saku tooteportfelli Sinebrychoffi Gin Long Drink, siider Golden Cap, energiajook Battery ning õlled Koff ja Karhu. Sinebrychoff toodete edasimüümine suurendab Saku Õlletehase 2007. aasta planeeritavat kasumit hinnanguliselt 10%.

Saku Õlletehase olulisemad näitajad 30. septembri seisuga:

Müügimaht 70 miljont liitrit, aastane kasv 12%

Äritulud 595,6 miljonit krooni, aastane kasv 19%

Eesti õlleturu liider, turuosa 46,6%

Turuosa siidrikategoorias 36,7%, aastane kasv 5%

Turuosa long drinki kategoorias 29,3%, aastane kasv 4%

Turuosa vee kategoorias 10,5%

Ärikasum 119,9 miljonit krooni, aastane kasv 48%

Jooksva aasta puhaskasum 97,6 miljonit krooni, aastane kasv 54%

Puhaskasum aktsia kohta 12,21 krooni, aastane kasv 54%

Ärikulud 475,6 miljonit krooni, aastane kasv 14% 

Allikas: Saku Õlletehas