Lahkarvamusi tekitas Sampo reklaamis kasutatud väljend: garanteerime 10% lisaintressi.

“Selline viitamine pensioni II samba fondide garanteeritud tootlusele ei ole lubatud ei otseselt ega kaudselt,” ütles finantsinspektsiooni juhatuse esimees Andres Trink.

Uus sõnastus ei tekitanud probleemi

Uue sõnastuse leidmine Sampo reklaamile ei tekitanud Trinki sõnul probleeme. Sampo teavitas, et alustavad kohe reklaamide mahavõtmist ja uutega asendamist. “Kuna tegemist on riiklikult käivitatud pensionireformiga, soovime, et pensionifondide turu standardid oleks ühtsed ja kõik mõistaksid mängureegleid ühtmoodi. Kui pensionifondid plaanivad alustada II samba toodete reklaamimist, tuleks kampaania sisu ja sõnum finantsinspektsiooniga eelnevalt kooskõlastada,” ütles Trink.

“Me tõlgendasime reklaamlauset erinevalt,” ütles Sampo personali- ja jaepanganduse direktor Margus Žuravljov ja lisas: “Oleme praegugi seisukohal, et Sampo pank ei ole sellega seadust rikkunud.”

Sampo pank jõudis Īuravljovi sõnul finantsinspektsiooniga lahenduseni, mis välistab Sampo Pension 50 fondi uue reklaamikampaania erineva mõistmise. “Sampo pensionifondide tingimustes on selgelt välja toodud, et nende tootlus ei ole garanteeritud.”

Uutele liitujatele tehti eripakkumine

“Sügisperioodil liitujatele tegime lihtsalt eripakkumise, mis garanteeris kompensatsiooni maksmise juhul, kui fondi tootlus jääb alla 10 protsendi,” lisas Žuravljov.

Sellel nädalal alustatakse reklaamide väljavahetamist uute vastu. Liitujatele püütakse selgitada, et nimetatud pakkumine ei ole seotud fondi tootlikkusega, vaid tegemist on siiski eripakkumisega sel perioodil liitujatele.

Vana reklaam tekitas mulje, et Sampo pank kingib igale pensionifondiga liitujale summa, mis jääb puudu fondi 10-protsendilisest tootlusest. Uus reklaam sõnastatakse nii, et iga liituja poolt aasta jooksul kontole maksud summale lisab pank omalt poolt 10 protsenti lisaintressi. Summa kantakse kliendi kontole hiljemalt 2005. aasta 31. märtsiks.