Kohvik avatakse Sampo panga peakontoris. See on Eestis uus lähenemine. Kohviku panka rajamise eesmärgiks on muuta inimeste suhtumist pangast kui kohast, kuhu tuleb minna häda sunnil ning kust tahaks võimalikult kiiresti lahkuda.

Vähemalt nii sõnastas kohviku avamise eesmärgi Sampo panga turundusdirektor Ranno Pajuri. ?On teenuseid, mille juures peame väga oluliseks nõustamist ning isiklikku suhet nagu näiteks investeerimis- ja kogumisteenused või kodulaen. Just sellistele klientidele mõeldes, kes on huvitatud raha säästmisest, paigutamisest või oma uue kodu finantseerimisest, olemegi asunud kontorite atmosfääri hubaseks muutma,? rääkis ta.

Kohviku rajamine on osa panga sel sügisel algatatud kontorite atmosfääri muutmise projektist. Senistest saavutustest võib nimetada täiesti uue interjööriga Lasnamäe Centrumi kontorit, mis avati 1. oktoobril, muusikat pangakontorites ning Sampo panga peakontorisse rajatud nõustamiskeskust.

Sampo panga klientide sõnul on kohviku ehitamine pangasaali igati positiivne, kuigi nooremad inimesed enam peaaegu et pangakontoreid ei külastagi. ?Teenindus kontorites on suhteliselt kiire, mistõttu tukastamisest ja millegi näksimisest pangakontoris midagi välja ei tule. Samas, miks mitte võtta üks võileib pärast toiminguid leti ääres või konsultatsiooni,? ütles ta.

Viimase kümne aasta jooksul on pangad üritanud oma püsikulutusi vähendada ning klientide elu mugavamaks teha, viies võimalikult palju rutiinseid teenuseid elektroonilistesse kanalitesse. Pajuri sõnul ei püüa Sampo kohvikuideega selle suundumuse vastu liikuda.

Isiklik kontakt oluline

?Paljude teenuste puhul ei ole isiklik kontakt oluline ja nii kliendile kui ka pangale on efektiivsem rutiinseid toiminguid nagu näiteks maksed, teostada nn kaugpanganduse kanalites. Samas ei pea suhe kliendiga olema sugugi ainult kaugjuhtimisel korraldatav,? ütles ta.

Uus Coffee In tüüpi kohvik ei ole mõeldud mitte ainult Sampo klientidele.

Lähema pooleteise aasta jooksul plaanib Eesti suuruselt kolmas pank avada kolm uut pangakontorit, kuhu on hubasem õhkkond sisse planeeritud. Sampo pangal on praegu 13 kontorit.

Mugavad istekohad ja muusika

?? Hansapanga suhtekorraldusjuhi Ando Noormetsa sõnul ei tunne pank vajadust kohvikute ehitamiseks pangakontoritesse, bändide tellimiseks nurka mängima ega muuks sääraseks.

?? ?Teeme kõik selleks, et kontorites oleks ooteajad lühikesed. Kui tuleb oodata, siis on võimalik istet võtta, ja paljudes kontorites mängib taustamuusika,? ütles ta. Kedagi muusika ei häiri, see mõjub tema sõnul meeldivalt.

?? Jõulude jm tähtsündmuste ajal on pangakontorites tema hinnangul siiski pisut teistmoodi atmosfäär.

?? Nõustamis- ja selgitustöö tehakse ka edaspidi tema sõnul Hansapanga 92 kontoris üle Eesti, samas üritatakse kliente suunata interneti teel maksma.