SEB kommunikatsioonijuht Julia Piilmann selgitas, et umbes tund aega tagasi on nende kliendid hakanud saama telefonikõnesid panga nimel. Kliendid ei oska ohtu aimata, sest telefonikõne tuleb panga üldnumbrilt.

Helistaja räägib vene keeles ja kinnitab, et helistab SEBst ning kuna õngitsemispettusi on üha rohkem, siis helistab ta kliendi turvalisuse kaitsmise eesmärgil. Helistaja palub kontrollida kaardimakseid ning logida oma internetipanka. Helistaja palub kliendil öelda oma pangakaartide numbrid. Ehk kõnede eesmärk on üks: saada kliendi pangakaardi andmed, et neid siis kuritarvitada.

Piilmann kinnitab, et SEB klientidele selliseid kõnesid ei tee ning oma andmeid ei tohiks helistajale anda.

"Inimesed on meili teel tulevate petukirjadega juba harjunud ning oskavad neist hoiduda, täna on pettused aga läinud täiesti uuele tasemele," lausus Piilmann.

Swedbankist kinnitati, et nende kliendid pangale teadaolevalt selliseid petukõnesid saanud ei ole.