SEB robot Aida hakkab ka pangakaarte sulgema

 (10)
SEB robot Aida tutvustus
SEB robot Aida tutvustusFoto: Ilmar Saabas

SEB tutvustas täna ajakirjanikele esimest digitaalset klienditeenindajat Aida ning uut innovatsioonikeskust, mis peaks avama uksed aprillis.

Esialgu hakkab robot abistama Rootsis IT-küsimustes, kuid hiljem ka lihtsamate pangatoimingute puhul nagu näiteks kadumise või varastamise korral pangakaardi sulgemine. Praegu käib inglise keele järel robotile rootsi keele õpetamine, kuid eesti, läti ja leedu keelse roboti tulekut ei ole niipea plaanis.

Panga juht Allan Parik ütles, esialgu ei too kaasa roboti tulek kliendinõustajate vähenemist ning edaspidigi jäävad keerulisemaid toiminguid nagu laenud ja rahapaigutamine inimestest nõustajad hoolde. Lisaks panga tegevuste muutustele pakutakse klienditeenindajatele väljakutseid muudel ja keerulisematel aladel.

Küsimusele, et Aidale ei tule palka maksta, vastas Parik, et ta ei vaja ka erinevalt inimestestpuhkust.

Aida õpib ise. Keerulisemate küsimuste korral kutsub ta appi inimesest kliendinõustaja.

SEB neljandale korrusele tuleb innovatsioonikeskus. Pangas tuleb ka töötajatele innovatsiooniruum. Nii eraisikust kui ettevõtetest kliendid saavad edaspidi osaleda pangatoodete varases faasis testimises.

Panga peakontori keskne avatud osa on tellinguid täis, kuid kogu pangahoonet kuni katuseni täis ei ehitada. Täis ehitatakse vaid mõned korrused innovatsioonikeskuse jaoks, küll aga värvitakse üle pangahoone sisesed seinad.