Kokku laekus konkursile seitse pakkumust, teatas TS Laevad OÜ.

TS Laevad OÜ nõukogu esimehe Marko Raidi sõnul oli võitja väljaselgitamine väga keeruline, kuna võrdseid pakkujaid oli palju. „ASi Nortal ja ASi Hansab kasuks rääkis nende arvestatav kogemus seoses nn „Targa Sadama“ lahenduse arendamisega Tallinna Vanasadamas, mis on samuti suunatud sõidukite sujuvamale ja automatiseeritud laevalepääsule," põhjendas ta.

"Meie emaettevõtte senine koostöökogemus AS-ga Nortal ja AS-ga Hansab annab ka TS Laevad OÜ-le suurema kindluse, et süsteemi arendustega jõutakse õigeaegselt valmis ning kahe süsteemi hilisemal hooldamisel tekib loodetavasti hea sünergia,“ lisas Raid.

ASi Nortal juhatuse esimehe Priit Alamäe sõnul on konkreetne projekt nende jaoks kindlasti suur väljakutse kuna aeg süsteemi väljatöötamiseks on piiratud ning inimeste ootused uuele süsteemile on kõrged.

„Loomulikult tegime me enne konkursile pakkumuse esitamist põhjaliku eeltöö, et olla kindlad, et jõuame oma arendustega õigel ajal valmis,“ ütles Alamäe. „Täna oleme me veendunud, et projektiplaan on teostatav ning uue süsteemi abil saavad inimesed hakata pileteid uutele laevadele broneerima juba alates 01. septembrist 2016.“

AS Hansab on praegu mandri ja suursaarte vahel toimiva sadamate läbipääsusüsteemi seadmete tarnija. Seetõttu on ettevõttel olemas reaalne kogemus sadamas toimivate seadmete paigalduseks, kasutamiseks ja hoolduseks.

Marko Raidi sõnul oli Nortali ja Hansabi ühispakkumus ka teistega võrreldes kõige soodsam.

TS Laevad OÜ on AS-i Tallinna Sadam 100% omanduses olev ettevõte, mille eesmärgiks on parvlaevaliikluse alustamine ning korraldamine Eesti suursaarte (Saaremaa, Hiiumaa) ja mandri vahel alates 1. oktoobrist 2016.