Sideamet analüüsis mobiiltelefonivõrgu operaatorite sidumisteenuse tasusid ja jõudis järeldusele, et operaatorid pole sidumistasude arvutamisel lähtunud mõistlikust kasumist. Vastavalt telekommunikatsiooniseadusele peab sidumisteenuse tasu sisaldama teenuse osutamise kulusid ja mõistlikku kasumit, teatas ETAle sideameti avalike suhete spetsialist Ave Reinson.

Kasumi mõistlikkuse hindamiseks võrdles sideamet välisriikide mobiiltelefonivõrgu operaatorite sidumisteenuse hinnas sisalduvat kasumit vastava kasumiga Eesti mobiiltelefonivõrgu operaatorite sidumisteenuse tasus. Sideamet on eeskujuks võtnud Skandinaaviamaade mobiiltelefoniteenuste turud, kuna need on teiste riikide mobiiltelefoniteenuste turgudega võrreldes ühed arenenumad.

“Eesti mobiiltelefonivõrgu operaatorite sidumisteenuse tasus sisalduv kasumimäär on oluliselt kõrgem kui välisriikide mobiiltelefonivõrgu operaatoritel,” sõnas sideameti peadirektori asetäitja Tarmo Osman.

Osmani sõnul peaks sidumistasude alandamise tulemusena paranema ka välisriigist Eestisse tehtavate kõnede kvaliteet: odavate sidumistasude puhul ei oleks välisoperaatoritel enam otstarbekas suunata kõnesid läbi küsitava kvaliteediga internetipõhist vahendusteenust osutavate ettevõtjate. “Mõistlikum oleks siis kasutada legaalsete operaatorite otseseid sidumiskanaleid,” selgitas Osman.

Sideamet palus mobiiltelefonivõrgu operaatoritel esitada omapoolsed arvamused ja vastuväited sidumisteenuse tasu alandamise osas hiljemalt 24. jaanuariks 2003.