“Sellise perekondliku ning lisaks ka erakondliku huviga on äärmiselt raske kui mitte lootusetu võidelda, mistõttu sel hooajal jääb sadam üsna kindlalt suletuks ja väikelaevu vastu ei võta. Kui sadama veeala tõepoolest vähendatakse, siis kaotab sadam oma mõtte ning jääb ka tulevikus suletuks,” ütles sadama omanik Viktor Siilats Info Ettevõtete Grupi(IEG) teates.

“Veeteede ameti poolt juhitud sadama laevaliikluseks avamise komisjon ei nõustunud Suur-Holmi sadama avamisega, kuna sadama rekonstrueerimistööd ei ole lõpetatud. Seega ei saa sadam ka taotleda sadamapassi ja saada luba tegutsemiseks,” teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja.

“Olemasoleva sadama sulgemise tegelikuks põhjuseks võib olla naaberkinnistu ühe omaniku, Arvo Oorni surve oma väimehele, majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäele, kes võib omakorda olla mõjutanud nii ministeeriumi ametnikke, veeteede ametit kui ka ministeeriumis töötavat Haapsalu linnapea tütart, Tea Danilovit. Arvo Oorni ja tema äripartneri Aivar Reiviku sooviks on moodustada Suur-Holmi sadama naaberkinnistule uus jahisadam ja selle soovi nimel asus Haapsalu linn koos majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga vähendama Suur-Holmi sadama veeala, mõeldes eelnevalt välja olematu laevatee, mis justkui läbiks Suur-Holmi sadamat; olematud sadamad, mis justkui jääksid Suur Holmi sadama varju ja nüüd lõpuks ka olematu piiripunkti,” seisab IEG meediale edastatud teates.

Sadama akvatooriumi vähendamise osas ei ole majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teinud valitsusele ühtegi ettepanekut, seega kehtib endiselt valitsuse 2. veebruari 2007. a korraldusega nr 71, millega kinnitati Suur-Holmi sadama akvatoorium, teatas ministeerium.

Sadamavaldaja, Ankrupoi OÜ, lubas teha kõik endast oleneva sadama peatseks avamiseks ja ühtlasi vaidlustab komisjoni otsuse, kuna põhilist ettekirjutust ehk juurdepääsu tagamist rahvusvahelisele piirivalve- ja tollipunktile ei ole võimalik tagada põhjusel, et sellist piiri- ja tollipunkti veeteede ameti soovitud kohas ei eksisteeri. Samuti osutub keeruliseks ülekooskõlastada veeteede ameti ja Haapsalu linnavalitsuse poolt kord juba kooskõlastatud ujuvsildade asetust sadamas, seisab IEG teates.

“Naabrusesse uue sadama käivitamine eelolevaks suveks pole aga ajaliselt reaalne, ehkki üsna tõenäoliselt ilmutavad nii linnavalitsus, ministeerium kui ka veeteede amet ülikiire asjaajamise võimalikkust Eestis. Paraku tuleb kinnisvaraarendajatel Oornil ja Reivikul kõigepealt tellida detailplaneering, muuta oma maa sihtotstarvet ning süvendada sadamabassein koos juurdepääsuteega,” seisab IEG teates.

Info Ettevõtete Grupi kinnitusel puuduvad alternatiivsed laevaliikluseks avatud sadamad Haapsalus.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on igati huvitatud turismi ja väikelaevanduse arendamist Haapsalus. Väikesadamate arengut soodustatakse läbi toetusprogrammi, mida koordineerib Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, teatas ministeeriumi pressiesindaja.