“Konsolideerumine on lennunduses globaalne trend. Euroopa kohapealt tuleb aga silmas pidada, et ühise turu ning killustumise vastane töö algas alles 20 aastat tagasi. Konsolideerumised on normaalne jätk Euroopa siseturu avanemisele ning globaalsele survele kogu teenuseharus,” sõnas Kallas.

Kallas lisas, et komisjoni asi on siin jälgida neid ülevõtmisi ja -ostmisi, et ei tekiks Euroopa siseturu konkurentsi kahjustavaid lendajaid.

“Senini on kõik ülevõtmised olnud õiged ja loogilised ning pärast komisjoni poolset ülevaatust on ostudele ja müükidele load antud,” mainis Kallas.

2012. aasta kaks olulisemat teemat, millega Euroopa lennundus peab tegelema, on Kallase sõnul lennureisijate õigused ning lennunduse CO2 jalajälg.

“Meie selle aasta plaan on üle vaadata ning veelgi tõhustada lennureisijate õigusi, tehes seda nii, et lendajad saaksid igakülgse kindluse nii enda kui oma pagasi õiglaseks kohtlemiseks, samal ajal andes lennufirmadele mänguruumi. Seda selleks, et ei tekiks liigset survet lennufirmade eelarvetele ning oleksid seadustes force majeure klauslid,” sõnas Kallas.

CO2 emissiooni teemadel lisas Kallas, et kuna lennundus on lisatud suuremasse plaani Euroopa Liidus 2050. aastaks langetada CO2-emissiooni 60 protsendi võrra, on ülioluline alandada lennunduses nii CO2- kui helisaastet.

“Uute lennukimudelite ja mootoritega alaneb nii kütusekulu kui ka saastamine enam kui 30 protsenti,” sõnas Kallas.