Silja müüki hakkab korraldama Societe Generale


Laevafirma Silja omanik Sea Containers otsustas ettevõtte müüki panna.

Soome Silja Oy AB omanikfirma Sea Containers nõukogu otsutas laevafirma müüki panna ning nimetas müügi korraldajaks Prantsuse finantskontserni Societe Generale.

Sea Containersi teatel otsustas nõukogu võtta tarvitusele abinõud seoses kontserni ettevõtete järsult vähenenud kasumlikkusega.

Tallinna liin kasumis

Sea Containers märkis, et Silja tulude märkimisväärse kahanemise on põhjustanud kõrged kütusehinnad, Finnjeti ebaõnnestunud tegevus Peterburi-Tallinna-Rostocki liinil, kahanenud tulud maksuvabalt kaubanduselt ja tihenenud konkurents Rootsi-suunalistel liinidel. Kasumis olid vaid Silja kiirlaevaoperatsioonid Tallinna-Helsingi liinil, Inglise kanalis kannatab laevaliiklus ka reisijate arvu vähenemise all.

Sea Containersi hinnangul on Silja siiski säilitanud kvaliteetse operaatori reputatsiooni, tugeva kaubamärgi ning juhtiva positsiooni regiooni laevandusturul.

Kujunenud olukorras otsustas Sea Containersi nõukogu Silja Oy AB müüki panna ning nimetada müügi korraldajaks Societe Generale.

Silja majandusliku võimekuse taastamiseks müüakse või renditakse müügi ebaõnnestumisel välja praegu Singapuris viibiv kruiisilaev Walrus. Samuti on kavas müüa või mujale prahtida kruiisilaev Silja Opera, mis jätkab kõrgete tööjõukuludega Rootsi meeskonnaga Läänemerel kuni järgmise aasta veebruarini.

Sea Containers märkis, et tal on kahju hea turu loonud Silja Operast loobuda, kuid sellele sammule sundis ettevõtet ametiühingute paindumatus laevapere töötingimuste muutmisel.

Reisilaevad Silja Serenade ja Silja Symphony lähevad järgmise aasta algul dokiremonti, mis läheb eeldatavalt maksma 12 miljonit dollarit ja mille eesmärgiks on tõsta värskenduskuuri kaudu laevade kasumlikkust.

Reisilaev Finnjet on alaliselt Läänemerelt lahkunud ning leidnud hetkel ajutist kasutust USA Louisiana osariigis tormiohvrite hotellina. Hiljem on kavas Finnjet samuti müüa, kuna gaasiturbiiniga kiire laeva kütusekulud on tänaste hindade juures liiga suured.

Töökohtade arv väheneb

Tallinna-Helsingi liinil on Siljal töös kolm SuperSeaCat-tüüpi kiirlaeva. Nende arvu on kavas vähendada kahele laevale, üks SuperSeaCat siirdub Vahemerele.

Silja suurim reisilaev Europa jätkab liiklust Turu-Stockholmi ja Turu-Kappelskäri liinil ning Silja Festival Stockholmi ja Turu liinil.

Vastavalt muudatustele on kavas oluliselt kahandada ka Silja personali Soomes, Rootsis ja Saksamaal, mis peaks tooma aastas kokkuhoidu kuni 18 miljonit krooni. Kaipersonali töökohtade arv väheneb kuni 150 võrra.

Lisaks käivitub ka sisemine kokkuhoiuprogramm, mis peaks 2007. aasta lõpuks tooma kaasa kulude vähenemise kümne miljoni dollari võrra. Sea Containers arvestab Silja restruktureerimise kuludeks neljandas kvartalis 70 miljonit dollarit.

Eestlased võtavad tüki Silja Line?ist

?? Silja müüs oktoobri lõpul ro-ro laeva Starwind 5,4 miljoni dollari eest Eesti firmale Euro Shipping. Selle firma taga on Eesti suurima kinnisvaraettevõtte Arco Vara omanikud Arti Arakas ja Richard Tomingas.

?? Mehed on kinnitanud, et ei piirdu üksnes Tallinna ja Helsingi vahet sõitnud kaubalaeva ostuga. Laeva hakkavad kasutama teised firmad ning omanikud jäävad vaid investeerijaks.

?? Silja Line?i vastu on eri allikate hinnangul huvi tundmas ka meie enda laevandusgigant Tallink.