"Terminal saab valmis 31. märtsil. Peamine ehitustegevus lõppes meil suvel, hektel käivad veel sadama süvendustööd, mis peaksid lõppema detsembri alguses. Seejärel katame platsi veel killustikuga ning osaliselt kas betooni või asfaldiga," ütles Birov BNS-ile ja lisas, et põhimõtteliselt on sadam valmis konteinereid juba vastu võtma detsembri lõpus.

Uus terminal asub 40 hektari suurusel territooriumil, kuhu on rajatud neli kaid kogupikkusega 900 meetrit, vee sügavus kaide juures küündib 15,5 meetrini. Kaidele on paigaldatud viis kraanat.

Terminali operaatoriks saab Silmet Gruppi kuuluv stividorettevõte AS Silsteve.

Terminali üldmaksumus on hinnanguliselt 30 miljonit eurot. Viimased kolm aastat on sadam igal aastal investeerinud 20 miljonit eurot infrastruktuuri. Birov on varem öelnud, et sadam investeerib terminali rajamisse oma jõududega ning kasutab ka pangalaenu.

Uus konteiner- ja üldkaubaterminal rajati arvestusega, et selles saaks ideaalis ehk viie kuni kümne aasta pärast käidelda miljon TEU-d konteinereid. Esimese aasta kaubamahuks on plaanitud 30 000–50 000 TEU-d.

Sillamäe sadama kaudu liigub 95 protsendi ulatuses ida-läänesuunaline transiitkaup, ülejäänu on kohalik ja põhja-lõuna suunal liikuv kaup.

Sillamäe sadama terminalide operaatorid on Alexela, BCT, TankChem/Eurochem ja Silsteve.

Silmet Grupp kuulub koos tütar- ja sidusettevõtetega ekspeaminister Tiit Vähi osalusega OÜ Valga Groupi. Valga Groupi kuulub koos tütar- ja sidusettevõtetega ka OÜ Adacta.