Simmermann ütles BNS-ile, et hetkel on peamiseks Koidulat läbivaks kaubagrupiks naftatooted, eelkõige masuut. Samuti käivad läbi Koidula kõik Venemaalt tulevad või sinna minevad konteinerkaubad.

Kui varem suutis Eesti Raudtee Oraval teenindada ööpäevas mõlemal suunal 15 rongikoosseisu, siis Koidula võimekus jääb Simmermani hinnangul 30-35 rongikoosseisuni. Teenindamise maht sõltub kaubast.

Täisvõimsusel jaam hetkel ei tööta.

Majandusminister Juhan Parts ütles raudteepiiripunkti avamisel, et projekti elluviimine võttis aega 10 aastat ja see on nõudnud mitme valitsuse, ettevõtete ning kohalike omavalitsuste ja inimeste järjepidevat tööd.

Koidula piiripunktis on 10 paari rööpaid, neist üheksa on mõeldud kaubarongidele, üks reisirongidele. Kokku on piirialal rongidele 38 pöörangut. Koidula projekti käigus rajati 25,6 kilomeetrit raudteed,

6,3 kilomeetrit maanteed ja kuus silda, millest kolm on suuremad ja kolm väiksemad.

Koidulu piiripunkti alal asub 10 hoonet, neist kolm on suuremad.

Suurim, kolmekordne piirijaam, on netopindalaga üle 3100 ruutmeetri.

Kogu projekt läks maksma 70 miljont eurot.