Simson vastab Rubesa kriitikale nii Keskerakonna kui riikide omahuvide osas: need etteheited on valed

 (19)
Kadri Simson
Kadri SimsonFoto: Madis Veltman

Täna ametist lahkumisest teada andnud Rail Balticu ühisettevõtte juht Baiba Rubesa kritiseeris oma pressikonverentsil lisaks koostöö puudumisele kolme Balti riigi vahel ka majandusminister Kadri Simsonit ning Keskerakonna valitsust. Simsoni sõnul on need etteheited valed.

"Juba 2005. aastal vastu võetud Keskerakonna põhikirjas on öeldud, et erakond toetab mõtet alustada eeltöid Euroopa rööpmelaiusega lõunasuunalise kiirraudtee Rail Balticu rajamiseks," märkis Keskerakonna minister vastulauses Rubesa kriitikale.

Simsoni sõnul on erakond ka lähemal ajal raudteele toetust avaldanud ning vastavasisuline punkt oli ka 2015. aasta valimisplatvormis. "Meie hinnangul väärib Eesti kiiret ja mitmeid võimalusi pakkuvat raudteeühendust Euroopaga," kinnitas majandus- ja taristuminister.

Ka lisas ta, et riigikogus kuulus ta ka Rail Balticu toetusrühma, olles muuseas ka selle aseesimees. "Seega tuginevad need etteheited valedele alustele," lausus Simson, kes ei nõustu ka väidetega kolme riigi vahelise koostöö puudumise kohta.

"Kuidagi ei saa nõus olla ka etteheidetega, justkui ei teeks kolm Balti riiki Rail Baltica rajamisel koostööd või tõmbavad tekki kitsalt enda poole," põhjendas ta. Simsoni kinnitusel tegutsvad kõik riigid ühise eesmärgi nimel - et Baltimaad saaks Euroopaga ühendava kiire rongiühenduse.

"Lähtume kolmes parlamendis ratifitseeritud leppest ja lepingulisest tööjaotusest, mida Rubesa on küll püüdnud tulutult avada. Ükski kolmest riigist pole tahtnud kokkulepitud riiklikke ülesandeid Läti keskkontorile üle anda," sõnas Simson.

Seotud lood:

Tema sõnul sätestab kõigi kolme Balti riigi parlamentide poolt ratifitseeritud Rail Baltica leping, et projekti tervikuna koordineeritakse keskselt, kuid siseriiklik projekti täitmine – sh kõik projekteerimine, täpse trassivaliku ja planeeringutega seonduv – on iga riigi siseselt juhtida.

"Sel eesmärgil asutasidki Eesti, Leedu ja Läti ühisettevõtte RB Rail, kus on osalus igas riigis projekti arendamise eest vastutavatel ettevõtetel," selgitas minister. Ta avaldas lootust, et projektiga saab ajakava kohaselt ja Euroopa rahastuse toel siiski edasi liikuda.

"Ühisettevõtte töö kulgeb sujuvalt edasi – hetkel on käimas avalik värbamiskonkurss uue juhatuse esimehe leidmiseks ning kuni tema ametisse astumiseni tagavad ettevõtte juhtimise järjepidevuse teised RB Raili juhatuse liikmed," lausus Kadri Simson.