Turu 5000 osalejast on Sillati sõnul ligi pooled eraisikud, kes ei maksa tehingute pealt makse, ja 2500 ettevõttest tegutseb tegelikult vaid 500. "Ülejäänud (ettevõtted - toim) on paberi peal ehk nii-öelda juba tankisti käes riiuli peal ootamas või kohe tankisti kätte minemas. Eestis on väga lihtne ettevõtet moodustada ja likvideerida," selgitas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) tegevjuht.

Riigil jääb kasutatud autode sektorist aastas saamata 40-60 miljonit eurot, märkis Sillat eile kasutatud autode turgu käsitleval konverentsil. Põhilised pettused on Sillati sõnul käibemaksupettused, odomeetrinäidu korrigeerimine ja avariilisuse varjamine.

Tänaseni toimivad käibemaksupettused said aga alguse alates Euroopa
Liiduga liitumisest ja võivad petjatele tuua suure kasumi. “Euroopast
ostab käibemaksukohustuslane ettevõte auto ilma käibemaksuta. Eestisse
jõudmisel on see juba eraisiku auto, aga siseneb turule käibemaksu võrra
odavamalt. Kuidas masin edasi liigub, on juba tehnika küsimus: kas otse
tarbijale või kavalasse skeemi, kus erinevates riikides hakatakse
käibemaksu tagasi küsima. Sellise meetodiga on võimalik ­auto omahind
praktiliselt nulli viia,” rääkis Sillat.